(හර්ෂණ තුෂාර සිල්වා)
ආනයන සීමා කිරීමෙන් මේ වසරේ මුල් මාස 10 තුළදී රුපියල් බිලියන 3.3ක මුදලක් ඉතිරි කරගැනීමට හැකියාව ඇතැයි ශ්රී ලංකා මහ බැංකුවේ ආර්ථික පර්යේෂණ අංශයේ අධ්යක්ෂ ආචාර්ය සී. චන්ද්රනාත් අමරසේකර මහතා අද (26) පැවැසීය.
ආනයන සීමා පනවා ඇත්තේ ඇයි දැයි තේරුම් ගත යුතු බව ද හෙතෙම කීය.
මේ වසරේ අවසන් මුදල් ප්රතිපත්ති විවරණය දැනුම් දීම සඳහා ‘සූම්’ තාක්ෂණය ඔස්සේ පැවැති මාධ්ය හමුවට එක්වෙමින් ආචාර්ය සී. චන්ද්රනාත් මහතා එම කරුණු සඳහන් කළේය.
එහිදි සී.චන්ද්රනාත් මහතා මෙසේ ද කීය.
‘‘යුරෝපා සංගමය සහ තවත් රටවල් කිහිපයක් ආනයන සීමා සම්බන්ධයෙන් නිකුත් කළ නිවේදනය සම්බන්ධයෙන් අපත් අවධානය යොමු කළා. යුරෝපා සංගමය අපට ඉතා වැදගත් වෙළෙඳ පාර්ශවකරුවෙක්. ඇමෙරිකාව සහ යුරෝපා කලාපය යනු අපේ ප්රධානම අපනයන වෙළෙඳපොළවල්. ඒ කලාපය හා සැසඳීමේදීත් ද්විපාර්ශවීය වෙළෙඳාම දෙස බැලීමේත් අපේ ආසියානු වෙළෙඳ පාර්ශවකරුවන් සහ අපි තෙල් ආනයනය කරන රටවල් අතර පවතින්නේ වෙළෙඳ හිඟ බව කියන්න අවශ්යයි.
ඒ නිසා ඇමෙරිකාව සහ යුරෝපා කලාපයේ රටවල් සමඟ ද්විපාර්ශවීය වෙළෙඳාමේ තිබෙන අතිරික්ත දැනට තිබෙන මට්ටමේ පවත්වාගෙන යෑම සහ තවදුරටත් වර්ධනය කරගැනීම අපට ඉතා වැදගත්. ඒ වගේම ඉන්දියාව, චීනය හා අනෙකුත් ආසියානු රටවල් සමඟ තිබෙන වෙළෙඳ හිඟ අඩුකරගැනීමට ද පියවර ගත යුතුයි.
මේ සම්බන්ධයෙන් අපි දැනටමත් ක්රියාමාර්ග අරගෙන තියෙනවා. අයවැයෙන් ද ඒ සඳහා යෝජනා ඉදිරිපත් වී තිබෙනවා. ආර්ථික රාජ්ය තාන්ත්රික බව සහ වෙළෙඳ සබඳතා වැඩිදියුණු කරගැනීම සම්බන්ධයෙන් ද අවධානය යොමු වී තිබෙනවා.
ආනයන සීමා සම්බන්ධයෙන් ආනයන සීමා පැනවීමෙන් එම රටවලින් කෙරෙන ආනයනවලට සිදුව ඇති බලපෑම සම්බන්ධයෙන් අපි අධ්යයනයක් කළා. ආනයන සීමා කිරීමෙන් සිදුව තිබෙන බලපෑම ඉතාම අඩු මට්ටමක තිබෙන බව එයින් පෙනී ගියා.
රජය ආනයන සීමා වැඩි වශයෙන් පනවා තිබෙන්නේ අත්යවශ්ය නොවන භාණ්ඩවලටයි. විශේෂයෙන්ම මෙම ආනයන සීමා පනවා තිබෙන්නේ මෝටර් රථ ආනයනයට සහ කෘෂිකාර්මික නිෂ්පාදන ආනයනයටයි. රටේ දේශීය නිෂ්පාදනය වැඩි කිරීමට ආණ්ඩුවට අවශ්ය වී තිබෙනවා. ඒ නිසා කෘෂිකාර්මික ආනයනවලටත් සීමා පනවා තිබෙනවා. ඒ නිසා ඇතැම් ආනයන සීමා පවත්වාගෙන යෑම අවශ්යතාව ආණ්ඩුව අවධාරණය කර තිබෙනවා.
යුරෝපා සංගමය මීට පෙරත් අපේ අපනයනවලට සීමා පනවා තිබෙනවා. එයින් අපේ අපනයනවලට බලපෑම් එල්ල වුණා. කෙසේ නමුත් ජී.එස්.පී. සහ අනෙකුත් සහන හේතුවෙන් අපට අපේ අපනයන ඉහළ නංවාගන්න හැකියාව ලැබුණා.
විශේෂයෙන්ම මේ අපනයන සීමා පනවා තිබෙන්නේ ඇයි කියන කරුණ අපි තේරුම් ගන්න අවශ්යයි. අපි මේ සීමා පනවා තිබෙන්නේ මේ මොහොතේ අපි සිටින දුෂ්කර තත්ත්වය නිසයි.
ආනයන අඩුවීම හේතුවෙන් මුල් මාස 10 යේදී ඇමෙරිකානු ඩොලර් බිලියන 3.3ක් ඉතිරි කරගන්න අපට හැකියාව ලැබුණා. ආනයන සීමා කිරීම හේතුවෙන් අපට ඇමෙරිකානු ඩොලර් බිලියන 4කට වැඩි මුදලක් ඉතිරි කරගන්න හැකියාව ලැබෙනවා.
ඒ හේතුවෙන් කිසිදු අතිරේක පීඩනයක් නොමැතිව අපට ණය පොලී ගෙවන්න අවස්ථාව ලැබෙනවා.
මෙහිදි අදහස් දැක්වූ ශ්රී ලංකා මහ බැංකුවේ සහකාර අධිපති එන්.ඩබ්ලිව්.ජී.ආර්.ඩී. නානායක්කාර මහතා මෙසේ කීය.
‘‘ශ්රී ලංකාව සම්පූර්ණයෙන් ආනයන තහනම් කර නැහැ. ආනයනවලින් පිටතට ගලායන මුදල්වලින් වැඩි ප්රමාණයක් සම්බන්ධ වෙන්නේ මෝටර් රථවලට. මෝටර්රථවලට පැනවූ ආනයන සීමා තවත් වසරක් යනතුරු පවතිනු ඇතැයි ආණ්ඩුව ප්රකාශ කර තිබෙනවා. ප්රතිඅපනයනය කිරීම සඳහා ආනයනය කිරීම ද නවතා දමා නැහැ.
නවතම සංඛ්යාදත්තවලට අනුව ආනයන සීමාවලින් සියයට 55කට ආසන්න සංඛ්යාවක් මේ වනවිට ඉවත් කර තිබෙනවා’’ යැයිද ඔහු පැවසීය.
ශ්රී ලංකාවේ ප්රමුඛ පෙළේ වාහන එකලස් කිරීමේ සහ ගෙන්වා බෙදා හැරීමේ ආයතනයක් වන, අයිඩියල් මෝටර්ස් සමාගමේ නිල වෙබ් අඩවියBestWeb.lk තරඟයෙන් සම්මාන ත්රිත්වයක් ද
Orient Financeආයතනය සිය 43 වැනි සංවත්සරය 2024 ජුලි 26 වැනිදා අභිමානයෙන් සැමරීය. 1981 වසරේ දී ආරම්භ කළ Orient Finance ආයතනය මුල්ය ශක්යතාව නොකඩවා පවත්වා ගනිමින් ශ්රී ලංකාවේ ඉදි
NDB බැංකුව සිය නවතම යොවුන් ඉතුරුම වන NDB PIXELහඳුන්වාදී ඇත. වයස අවුරුදු 13 සිට 18 දක්වා යොවුන් වයසේ පසුවන දූ දරුවන් සඳහාම නිර්මාණය වූ මෙම නවතම NDB PIXEL ඩිජිටල් ඉතුරුම්
LPEC Campus, Iconic Awards 2024 2024 සම්මාන උළෙලේදී විශිෂ්ටතම අධ්යාපන ආයතනය ලෙස සම්මානයෙන් පිදුම් ලැබීය. එම සම්මානය සතු අධ්යයන විශිෂ්ටත්වය, නව්ය ඉගැන්වීම් ක්රම සහ පරිප
LOLCදිවි සවිය ශ්රී ලංකාව පුරා පාසැල් 4,100 කට සවියක් වෙමින් සිය අධ්යාපන සත්කාර වැඩසටහනේ තුන්වැනි අදියර සාර්ථක ලෙස අවසන් කරන ලදී. මෙම ජයග්රහණයෙන් වැඩසටහන
ලිට්රෝ ගෑස් ලංකා සමාගම, කොළඹ කිංග්ස්බරි හිදී පසුගියදා පැවති ශ්රී ලංකා සෙරමික් හා වීදුරු කවුන්සිලයේ (SLCGC) 18 වැනි වාර්ෂික මහා සභා රැස්වීමේ තාක්ෂණික සැසි
වසර විසිපහක විශිෂ්ට ඉතිහාසයක් සහිත BMS කැම්පස් ආයතනය නවෝත්පාදනයන් පෝෂණය කරමින් අනාගත නායකයින් නිර්මාණය කරමින් සහ හැඩගස්වමින් විශිෂ්ට ආයතනයක් බවට මේ ව
සියපත ෆිනෑන්ස් පීඑල්සී දීප ව්යාප්ත ශාඛා ජාලයේ 51 වැනි ශාඛාව කලූතර දිස්ත්රික්කයේ අර්ධ නාගරික ජනාකීර්ණ නගරයක් වූ මතුගම නගරයේදී පසුගියදා විවෘත කෙරිණ.
ඔබ භාවිත කරනුයේ කුඩා යතුරු පැදියක් හෝ අධි සුඛෝපභෝගී මෝටර් රියක් හෝ වේවා එහි බැටරියට හිමිවනුයේ ප්රධාන අංගයකි. වාහනයක් කරදර වලින් තොරව සිත්සේ භාවිත කර
ආනයන සීමා කිරීමෙන් බිලියන 3.3 ක ඉතිරියක්
Kamal Koyrala Friday, 27 November 2020 08:25 AM
බොහොම හොඳයි... එම ඉතිරියෙන් දැන් ණය බිලියන 3.3 අඩුවුණාද? නැතිනම් ඒ මුදල කෝ?
Rohana Friday, 27 November 2020 10:04 AM
රටක් දියුණුකිරීමට නිශ්චිත ආර්ථික ප්රතිපත්තියක් අවශ්යයි. අානයනය සීමාකරමින් දේශීය නිෂ්පාදන ඉහළ නැංවීමත් අපනයන වෙළඳපල වර්ධනය කරමින් රටට අතිරික්ත වෙළඳ ශේෂයක් පවත්වා ගැනීම හොඳ ආර්ථික ප්රතිපත්තියක්... නමුත් එක්තරා කලක අප අනුගමනය කලේ බොහෝදුරට විවෘත ආර්ථික ප්රතිපත්තියකි. එකල විදෙස් භාණ්ඩ වලින් වෙළඳපල පිරී ඉතිරී ගියේය. දේශීයව නිපදවනවාට වඩා ආනයනය තුළින් මිල අඩු ගුණාත්මක භාණ්ඩ සුලභ කරමින් අපනයනයත් දිරිමත් කිරීම විවෘත ආර්ථික ක්රමයක අරමුණ විය. විවෘත ආර්ථික ක්රමය සහ තරමක් සංවෘත ආර්ථික ප්රතිපත්ති හාත්පසින් එකිනෙකට පරස්පරය... කුමන හෝ එක ප්රතිපත්තියක් අනුගමනය නොකිරීම නිසා අප රට දැඩි ආර්ථික පසුබෑමකට මුහුණදී සිටින බව පෙනේ...
de silva Friday, 27 November 2020 02:19 PM
තම පුරවැසියන්ට රටට ඇතුල්වෙන්න බැරිවෙන්න ගුවන් තොටුපළ වහගෙන, ජනතාවට ආර්ථික සම්බාධක දමාගෙන දියුණුවන රටක් ලෝකයේ නැහැ. උතුරු කොරියාවේ මිනිස්සු එහෙම හිටියට ලංකාවේ මිනිස්සු මේවට කැමැති නැහැ.
Buddhika P Saturday, 28 November 2020 05:27 AM
ඔය මොනවා කිව්වත් වැඩක් නෑ. දුප්පත් මිනිස්සු ආර්ථිකව හිරවෙලා ඉන්නේ. හුඟක් කර්මාන්ත වැහිලා. පඩි බාගයයි ලැබෙන්නෙත් අනෙක් ඒවයින්. මිනිස්සු වේලක් දෙකක් කන ගානට රට වැටිලා. ඉගැන්වීම ඔන්ලයින් වුණත්, ටියුෂන් සල්ලි මුළු ගානම ගන්නවා. තව ඔන්ලයින් යන්න අමතර සල්ලි යනවා හුඟක්. ලොකු කොම්පැනිවලට මේවා සල්ලි ඉල්ලම්... මේවා ටිකක් හොයන්න.. බොරු කයිවාරු නැතුව. අඩුගානේ ඒ අයට ලයිට් වතුර ටෙලිෆෝන් TV බිල් වලට මාස තුනක ගෙවීම් කාලයක් වත් දෙන්න, කපන්න දෙන්න එපා. අවුරුද්ද අන්තිමේ, මෙච්චර බිලියන ගණන් ලාභයි කියලා විතරක් කොම්පැනි වලට අත හෝද ගන්න දෙන්න එපා. මේ වගේ වසංගත කාලෙක...
Rata Perata Saturday, 28 November 2020 08:27 AM
මහාචාර්ය ඔක්කොමලාගේ මොලේ කොළොප්පම්ද කොහේද? මොකද ඔක්කොම වයස පොරවල්නේ ඉන්නේ..කිසිම දැක්මක් නැති අසාර්ථක රජයක්.. නන්දසේන ෆේල්ම ෆේල්...
gamage Saturday, 28 November 2020 12:13 PM
ලංකාවේ මුළු ආනයන වියදම රුපියල් බිලියන 2500 කටත් වැඩියි . 3.3 ක් බේරා ගැනීම මහා අාශ්චර්යයකි.
sakalabujan Sunday, 29 November 2020 03:59 AM
ආනයන සීමා නිසා ණය අඩුවීමක් නෑ. පොලිය ගෙවා ගන්නයි මේ තරම් දඟලන්නේ. වැඩිම අපට ණය ගෙවන්න තියෙන්නේ චීනයට... නෙලුම් කුළුණ, මත්තල ගුවන් තොටුපල වගේ සුදු අලි වෙනුවෙන් දැන් මිනිස්සු දුක් විඳින්න ඕනෑ. රජපක්ෂලාගේ නම යනවා. අහිංසක මිනිස්සුන්ගේ හම යනවා. "ඒ හේතුවෙන් කිසිදු අතිරේක පීඩනයක් නොමැතිව අපට ණය පොලී ගෙවන්න අවස්ථාව ලැබෙනවා"