මේ ගමනේ විශේෂත්වයක් තිබේ. රජු තම අග බිසව හමුවට මාස ගණනකින් එහි ගොස් නැත. රජු එහි යන විට බිසවගේ මාළිගයේ මද ආලෝකයක් දක්නට ඇත. මලානික පහන් එළියකින් බිසවගේ යහන් ගැබ ආලෝකවත් වී තිබේ.
පිටත සිටි සේවිකාවක රජු දැක මහත් කලබලයට පත්ව අග බිසවගේ කුටිය වෙත දිව ගියාය. රජු ඇය පසු පසින් කඩිනම් ගමනින් එහි යන විට ඇතුලතින් ඇසෙන සිනා හ`ඩ තව තවත් උස්ව නැගෙයි. රජු මදක් වික්ශිප්තව බලා සිටියි. බිසවගේ සිනා හ`ඩත් තවත් පුරුෂයකුගේ සිනා හ`ඩත් ඇගේ යහන් ගබඩාවෙන් ඇසෙමින් තිබේ.
ෙදාර විවර කළ මහරජු වහා එහි ඇතුළු විය. පුදුමයකි. රජු සමඟ ඉතා සමීපව කටයුතු කරන අමාත්යවරයෙක් රජුගේ අග බිසව සමඟ යහන් ගබඩාවේය. වහා කි්රයාත්මක වූ රජු රාජපුරුෂයෝ කැඳවීය. අමාත්යවරයා අත්අඩංගුවට ගැණිනි. බියෙන් මුසපත්ව කිසිවක් කර කියාගත නොහැකිව බලා සිටින අග බිසව දෙස රවා බැලූ මහරජු කිසිවක් නොකියාම පිටව ගියේ කෝපයෙන් වෙව්ලමිනි.
රජුගේ නියෝගය මත අමාත්යවරයා රහසිගත කුටියක සිරකෙරිණි. අග බිසවට යළි කිසි දිනක සිය කුටියෙන් එළියට එන්නට ඉඩ ලැබුණේ නැත.
අත්යවශ්ය කටයුත්තකට රජු හමුවීමට බව කියමින් පොහෝ දිනයේ මාළිගාවට පැමිණි අමාත්යවරයා යළි නිවසට නොපැමිණීම ගැන ඔහුගේ බිරි`දත් දරුවෝත් කලබලයට පත්ව සිටියහ. අමාත්යවරයාට වූ දෙයක් කිසිවෙකු දන්නේ නැත. ආහාර නොමැතිව කුසගින්නේම මියගිය අමාත්යවරයාගේ සිරුර හොර රහසේම මාළිගාවෙන් ඉවත් කැරිණි. අමාත්යවරයාගේ මරණය කිසි දිනෙක හෙළිවූයේ නැත.
කිසිදා තම අග බිසව හමුවීමට නොගිය මහ රජු තමන්ගේ සිත්ගත් අන්තඃපුර බිසවක් දිගටම ඇසුරු කළේය. රජු අග බිසවගෙන් ඈත්වීමත් අමාත්යවරයාගේ හදිසි අතුරුදන්වීමත් කාලයේ වැලි තලාවෙන් වැසී ගියේය. දින සති මාස අවුරුදු වී අවුරුදු දහසකට වැඩි කාලයක් ගෙවී ගියේය. නමුත් මළවුන් කිසිදා බොරු නොකියන්නේය යන වදන යළිත් ප්රත්යක්ෂ කරමින් මේ අභිරහස ගාල්ලේ නිවසකින් සාක්ෂි සහිතව ඉදිරිපත් වන්නට විය.
ඒ ගුරු ගෙදරකිනි.
අපි ඔහුට සිසිර යැයි කියමු. සිසිරට පාසල් වියේදීම පෙම්වතියක් සිටියාය. තම නිවස ආසන්නයේම නිවසක යුවතියක වූ ඇය සමන්මලීය. මේ දෙදෙනාගේ ආදරයට නිවෙස්වලින් ද ආශිර්වාද ලැබුණේ ඔවුන් දෙදෙනාම එකට අධ්යාපනය ලැබූ නිසාවෙනි. එකම විශ්වවිද්යාලයකට ගිය ඔවුන්ට එකම වර්ෂයේදී ගුරු පත්වීම් ලැබිණි. ඒ එකිනෙකට ආසන්න වූ පාසල් දෙකටය.
සිසිරගේත් සමන්මලීගේත් විවාහය ජයටම සිදුකැරිණි. සමන්මලීගේ පියාගේ ත්යාගය වූයේ අලූතෙන් ඉදිකළ නිවසකි. මේ දෙදෙනා එහි පදිංචි වූහ. එහෙත් ඒ කැදැල්ලේ සතුට පැවතියේ ටික දිනක් පමණි. සමන්මලී සිසිර සමඟ අඹු සැමියන් සේ සිටීම ටිකෙන් ටික ප්රතික්ෂේප කරන්නට වූවාය. එකිනෙකා හා බැ`දුණු ආදරයෙන් වසර දහයක් පමණ ඇසුරු කර විවාහපත් වූ මේ යුවළගේ සතුට පෑල ෙදාරින් පළා ගියේය.
හිසරදය, කැරකිල්ල, ඇ`ගපත රිදීම, අද අසනීපයි වැනි වදන් කියා සමන්මලී තම සැමියාගෙන් නිතර නිතර ඈත් වූවාය. මේ යුවළට දරුවකු නොමැතිවීම ගැන මාපියන් ප්රශ්න කරද්දී සිසිර සහ සමන්මලී නිහඬ වූහ.
මේ අතර සිසිරගේ දුර ඥාති සොයුරියක් හදිසියේම සිසිරගේ පාසලකට ගුරුවරියක ලෙස පැමිණියාය. ඇය රෝෂිණීය. රෝෂිණී සමන්මලීටත් වඩා හැඩකාරියකි. කොළඹ හැදුණු වැඩුණු ඇය වඩාත් සමාජශීලී යුවතියකි. අවිවාහක තරුණියක වූ ඇය නතර වූයේ සිසිරගේ අම්මාගේ නිවසේය.
තම පාසලට ආ රෝෂිණී නංගීට සිසිර බොහෝ උදව් කළේය. කොළඹින් ආ රෝෂිණී ගුරුතුමිය පාසලේ සිටි අනෙක් ගුරුවරියන්ට වැඩිය ඇල්ලූවේ නැත. නිතර අ`ගර ද`ගර පාමින් ඉ`ගි මරමින් කතා කරන ඇයගේ මුකුළුව බොහෝ් දෙනෙක් ප්රතික්ෂේප කළහ. ඒ නිසාම ඇයට පිහිටට සිටියේ සිසිර පමණි.
සමන්මලී රෝෂිණී ප්රතික්ෂේප කළේ නැත. විශ්වවිද්යාලයට යන කාලයේදී ද තමන්ට වඩා වසර දෙකකට පමණ පසු කණ්ඩායමක විශ්වවිද්යාල ශිෂ්යාවකව සිටි රෝෂිණී හ`දුනන සමන්මලී රෝෂිණීට සිය නිවසේම නවාතැන් දුන්නාය.
සිසිර සහ රෝෂිණී එකිනෙකා හා වැඩි වැඩියෙන් සමීපවීම බොහෝ ගුරුවරු දැක්කේ ඔවුන් දෙදෙනා වරදේ බැෙ`දන අයුරිනි. කෙසේ වෙතත් මේ සම්බන්ධය ටිකෙන් ටික වඩාත් සමීප වෙද්දී ඔවූහු වරදේ බැඳුනහ. සමන්මලී ලිංගික සම්බන්ධතා ප්රතික්ෂේප කිරීම හේතුවෙන් සිසිර රෝෂිණී වෙත තල්ලූ වී ගියේය. ඔහු එය තම සිතින් සාධාරණීකරණය කරගත්තේ සමන්මලීට සිතින් බැණ වදිමිනි. එසේ වුවද මෙය කිසිවකු පිටතට පෙන්නුවේ නැත.
සමන්මලීට ද මේ ගැන ඉව වැටී තිබිණි. ඇයට බොහෝ දෙනා ඒ ගැන කියා සිටියාය. සමන්මලීගේ අම්මාත් තාත්තාත් පැමිණ ඒ
ගැන සිය දියණියට අවවාද කළහ. ඒත් ඇය ඒ කිසිවකට කන් දුන්නේ ද නැත.
මාස කිහිපයක් මේ ආකාරයෙන් ගෙවී යද්දී හදිසියේම රෝෂිණී වෙනත් භාෂාවකින් කතා කරන්නට වූවාය. මේ භාෂාව සිංහල බස හා බොහෝ සමාන වුව ද තේරුම් ගැනීම අපහසුය. තතු දන්නවුන් කීවේ රෝෂිණීට යම් ආවේෂයක් පැමිණ ඇති බවයි. එය පිරිමි කටහ`ඩකි. ගැඹුරු පිරිමි කටහ`ඩකින් ඇය කතා කරන්නේ භූතයකුගේ බලපෑම හේතුවෙන් යැයි සිතූ සමන්මලී තම සැමියා සිසිර සමඟ එක්ව ප්රදේශයේ ගුරුකම් දන්නා අයකු වෙත රැුගෙන ගොස් නූල් බැන්ද වූහ. ටික දිනක් සුපුරුදු පරිදි සිටි රෝෂිණී යළිත් අමුතු බසකින් කතා කරන්නට වූවාය.
ඇය හිටි හැටියේ පිරිමියකු සේ කටයුතු කරමින් පවසන්නේ තමන් අනුරාධපුරයේ රජ මාළිගාවේ දී මරා දැමූ සෝරථ නම් අමාත්යවරයකු බවයි.
”මම සෝරථ, රජ්ජුරුවෝ මාව කුටියක හිරකරලා මරා දැම්මා. මට කන්න නොදී මැරුවේ. අන්තිමේ දී මගේ සිරුර කාටත් හොරා තිසා වැව ළ`ග වළ දැම්මා. මම හැම ආත්මයකම මේ රජ්ජුරුවන්ගෙන් පළිගන්න එනවා. දැන් මේ මගේ වාරය.” රෝෂිණීගේ සිරුරට ආරූඪ වී සිටින සෝරථ නම් අමාත්යවරයා පවසයි.
ඔහු පවසන්නේ තම අග බිසව තනිකර ඇය පිළිකුල් කරමින් අන්තඃපුර බිසවක් ළ`ගින් ඇසුරුකරමින් සිටි රජු තමන් මරා දමා අනුරාධපුර රජ මාළිගයේ අග බිසව තනිකැර දැමූ බවයි. ඔහු පවසන්නේ කුසගින්නේ මියගොස් භූත ආත්මයක වසර දහසකට වඩා කාලයක් එක දිගට දිවි ගෙවන තමන්ට පෙර ආත්මය මතක ඇතත් රජුත් ඔහුගේ අග බිසවත් ආත්ම ගණනාවක් උපත ලබා ඇති බැවින් ඔවුන්ට ඒ භවය අමතක වී ගොස් ඇති බවයි.
සෝරථ අමාත්යවරයා ලෙස සිටි වත්මන් භූතයා පවසන්නේ එකල රජු සිය අග මෙහෙසිය ප්රතික්ෂේප කරමින් අන්තඃපුර බිසවක් කෙරෙහි යොමු වූ බැවින් අග බිසව තමන් හා අනියම් සම්බන්ධතාවක් පැවැත්වූ බවයි. එය පොහෝ දිනක දී රජුගේ අතටම අසුවීමෙන් තමන්ට කුසගින්නේම මියයාමට සිදුවූ බව ද මේ භූතයා අතීත අනුරාධපුරයේ භාවිත කළා යැයි කියන අමුතු බසකින් කතා කරමින් පවසයි. මේ භාෂාව තේරුම් ගැනීම පවා අපහසු කාර්යයකි.
එදා රජු අද සිසිරය. භූතයා පවසන්නේ අතීතයේ තමන්ව කොතෙක් ප්රතික්ෂේප කළ ද රජු හා ආලයෙන් බැ`දී සිටි අග බිසව දැන් ඉපද සිටින්නේ රෝෂිණී ලෙස බවය. එදා රජුට පිටුපා සෝරථ සෙනෙවියා හා සබ`දකම් පැවැත්වීමේ වරද හේතුවෙන් ආත්ම ගණනක් ඇයට එදා රජු හමුවුව ද විවාහ වීමට නොලැබුණු බව ද සෝරථ කියයි. එදා රජු අන්තඃපුර ස්ති්රයකට ඇති කැමැත්ත හේතුවෙන් තම අග බිසව ප්රතික්ෂේප කිරීමේ පාපයේ ප්රතිඵලය වී ඇත්තේ උපදින ආත්මයක් ආත්මයක් පාසා තවමත් ඔහු සිය බිරි`දගෙන් ප්රතික්ෂේප වීමයි.
සෝරථගේ මේ කතාව සමන්මලී ද අදහාගත නොහැකිව අසා සිටියාය. සිදු වූ සියල්ල දැන් සියලූදෙනා හමුවේ නිරාවරණය වී ඇත.
සැමියා හා සම්බන්ධතා නොපවත්වමින් ආගමික කටයුතුවලට නැඹුරුවෙමින් සිටි සමන්මලී තවදුරටත් තම සැමියා සිසිරට හා ඔහුගේ අනියම් බිරි`ද වී සිටින රෝෂිණීට ඉඩ දී පසෙකට වූවාය. සමන්මලීගේ පියා ඉදිකළ නිවසේ අඹු සැමියන් වී සිටින්නේ එදා අනුරාධපුරයේ රජු හා බිසව ලෙස සිටියා යැයි කියන සිසිර හා රෝෂිණීය. එදා සිය අග බිසව ප්රතික්ෂේප කළ වරදට සිසිරට ද`ඩුවම් වි`දින්නට වීමේ ප්රතිඵලය වූයේ සමන්මලී තනි වීමයි. නමුත් ඒ ඇයගේම කැමැත්තෙනි.
මෙසේ තවත් මාස ගණනක් ගෙවී ගියේය. සෝරථ අමාත්යවරයා ද විටින් විට එදා අග බිසව වූ රෝෂිණීගේ සිරුරට අරක්ගෙන මදවේලාවක් ෙදාඩව ෙදාඩවා සිට නැවත ආපසු යයි.
මෙය කොතෙක් ඉවසා සිටිය ද සමන්මලීට තවදුරටත් දරාගත නොහැකි වූවාය. අවසානයේ ඇය තම මානසික අසහනයට පිළියම් සොයා කරාපිටිය ශික්ෂණ රෝහලේ විශේෂඥ මනෝ වෛද්ය රූමි රූබන් මහතා හමුවට ගියාය.
එම තත්ත්වය සම්බන්ධයෙන් විශේෂඥ මනෝ වෛද්ය රූමි රූබන් මහතා මෙලෙස විග්රහ කළේය.
|
මෙවර පාර්ලිමේන්තු මැතිවරණයේ දී ඉතිහාසයේ පළමු වතාවට සිදුවීම් ගණනාවක් දැකගත හැකි විය. ඒවා ජාතික ජන බලවේගය පිහිටු වූ වාර්තා ලෙසද ඇතැමුන් හඳුන්වනු දුටුව
මහ මැතිවරණය නිමා වී ඇත. නව පාර්ලිමේන්තුව ද පළමු වතාවට ඊයේ රැස්වූයේය. ජාතික ජන බලවේගයේ දේශපාලන වැඩසටහන විධායකය සහ ව්යවස්ථාදායකය යන ක්ෂේත්ර දෙකේම ශක්
බ්රිතාන්ය යටත්විජිත සමයේ සිට මෙරට භාණ්ඩ අපනයනය සිදු වුණි. එදා සිට අද දක්වාම මෙරට ප්රධාන අපනයනික බෝග ලෙස හඳුනාගන්නේ තේ, පොල්, රබර් ය. එහෙත් එම පිළිගැන
ජනාධිපති අනුර කුමාර දිසානායක ප්රමුඛ ජාතික ජන බලවේගය මෙවර මහ මැතිවරණයේ දී ජනතාවගෙන් ඉල්ලා සිටියේ ‘පොහොසත් රටක් ලස්සන ජීවිතයක්’ ජනතාවට උරුම කර දීම සඳ
පෙරදිග ධාන්යාගාරය යන්න ඇසූ සැණින් කාගේත් මතකයට නැගෙන්නේ මහා පරාක්රමබාහු සමයේ අප රට හැදින් වූ නමයි. වචනයේ අර්ථය අනුව ගතහොත් පෙරදිග ලෝකයටම අවශ්ය තරම
ජාතික ජන බලවේගයට පාර්ලිමේන්තුවේ තුනෙන් දෙකක් ඉක්මවා යන ආසන 159ක අද්විතීය ජයග්රහණයක් ලබා දෙමින් 2024 පාර්ලිමේන්තු මැතිවරණය නිමාවට පත්විය. එහිදී සමඟි ජන බ
වසර විසිපහක විශිෂ්ට ඉතිහාසයක් සහිත BMS කැම්පස් ආයතනය නවෝත්පාදනයන් පෝෂණය කරමින් අනාගත නායකයින් නිර්මාණය කරමින් සහ හැඩගස්වමින් විශිෂ්ට ආයතනයක් බවට මේ ව
සියපත ෆිනෑන්ස් පීඑල්සී දීප ව්යාප්ත ශාඛා ජාලයේ 51 වැනි ශාඛාව කලූතර දිස්ත්රික්කයේ අර්ධ නාගරික ජනාකීර්ණ නගරයක් වූ මතුගම නගරයේදී පසුගියදා විවෘත කෙරිණ.
ඔබ භාවිත කරනුයේ කුඩා යතුරු පැදියක් හෝ අධි සුඛෝපභෝගී මෝටර් රියක් හෝ වේවා එහි බැටරියට හිමිවනුයේ ප්රධාන අංගයකි. වාහනයක් කරදර වලින් තොරව සිත්සේ භාවිත කර
අවුරුදු දෙදහසකට පසු රජුගෙන් පළිගන්න ආ ඇමැතියා
ගුණවර්ධන Friday, 16 January 2015 08:51 PM
මේ ඇමති කතාකළ භාෂාව අප්රභංෂ භාෂාවක්ද? පුනරුප්පත්තිය ගැන මම මොනවා කියන්නද? (නි)
අතලේ සුමන හිමි Saturday, 17 January 2015 09:50 AM
මනෝ විද්යා කාරයෝ ඔක්කොම විද්යාවට දානවා. අපේ තාත්තට ඔහොම එකක් හැදිලා මම ඔය රූබන් ලඟටත් එක්ක ගෙන ගියා. එයා දීපු බෙහෙත් බිල එ්වගේ සැරට තාත්ත නිදියගෙන හිටියා මුළු දවසෙම. පස්සේ ගෙදර අය තොවිලයක් කරලා පෙරේතයෝ ගැට ගහල තමයි ඉවර කලේ. දැන් හොඳටම හොදයි (නදී)
තිලක් Monday, 19 January 2015 02:19 AM
ඔය දොස්තර මහත්තයා බෞද්ධාගම විශ්වාස කරන්නේ නැහැ. ඕපපාතික උපත් නැහැ කියනවා. උතුම් බුද්ධ වචනය කෙරේ ශ්රද්දාවක් නැහැ. ලෝබ ද්වේශ මෝහ ඇතිවෙන්නේ විසාදිය නිසාද ? කෙනෙක් දුප්පත් වෙන්නෙත් පොහොසත් වෙන්නෙත් ලස්සන වෙන්නෙත්, අවලස්සන වෙන්නෙත්, විසාදිය නිසාද? පුලුවන්නම් ඔය විද්යාවෙන් මේ ලෙඩත් සුවකරලා පෙන්වන්නකෝ. (නදී)
ගජබා Friday, 16 January 2015 04:34 AM
මේක නම් පුදුම පළිගැනීමක්.සෝරත තරහට කරලා තියෙන්නේ අමුතුම ක්රියාවක්.මට අහුවෙන්නේ නැහැනේ පෙර ආත්ම වල තරහකාරයෝ...! මගේ පෙර ආත්ම වලින් කිසිම ප්රයෝජනයක් නැහැ. (නි)
දැකුම් Thursday, 15 January 2015 04:32 PM
අනේ රෝෂිණී, ඔයා දැන් කොහෙද ඉන්නේ? (නි)
ජීවා Sunday, 18 January 2015 08:53 AM
බුදුහාමුදුරුවෝ පෙරේතයෝ යක්ෂයෝ ගැන කියල තියෙන්නේ, මීට අවුරුදු 2500 කට කලින් (නදී)
අශෝකා රළපනාව Wednesday, 14 January 2015 09:04 AM
ඔය කියන විදියටම ඔය ලෙඩ සනිප වෙන වඩ කියන එක ගැටලුවක්.කවුරු හරි ඉන්නවා නම් එහෙම මමත් සනිප වුණ කියල කියන්න් කරුණාකරල අදහසක් දාන්නකො. (අ)
චන්ද්රා Wednesday, 28 January 2015 01:04 AM
කියා තියෙන්නේ ඇත්ත කතාවක් වෙන්නත් බැරි නැහැ නේද? (නි)
අමා Saturday, 17 January 2015 01:08 PM
හැම දේම මනෝවිද්යාවට දාන්න එපා.මොකද පෙරේතයන් වෙලා උපදිනවා.අවුරුදු දහස් ගණන් දුක්විදිමින් ඉදල මේ වගේසම්බන්ධ වෙනවා. (අ)
යමුනා Wednesday, 14 January 2015 06:54 PM
මට නම් මේ කිසිම දෙයක් හිතාගන්න බැහැ. එතකොට අර රජ කතාව බොරුවක්ද? (නි)
ලහිරු Saturday, 17 January 2015 06:30 AM
බොරු ගොතපු කතා අනේ ඔය. විස්වාස කරන්න බෑ (අ)
ජීවන්ත Monday, 19 January 2015 09:40 AM
ඇත්තටම වැදගත් ලිපියක්.(හේ)
කුමාර Sunday, 18 January 2015 02:17 PM
ගජබා, එහෙම කියන්න එපා. ඔබ අද ලෝකය අත් විදින විදිය(ඇස්,කන්,නාස්....) පෙර භවයේ ප්රථිපලයක්. අමතක කරන්න එපා බුදු හිමියන් දෙසූ විදියට " වර්තමාන ඵලය අතීත හේතුව නිසා අති වූවක්". (නදී)
අචිර Monday, 19 January 2015 05:45 PM
ලංකාවේ මිනිස්සු මිත්යාවේ ගිලිලා. කවදා නම් ගොඩඑයිද මන්දා (නි)
තිලක් Thursday, 15 January 2015 01:58 AM
රෝෂිණිය, නුඹ කුමන රටේ සිටින්නෙහිද? මට ඕනෑම රටකට වීසා ගතහැකිය (නි)
නුවන් Friday, 16 January 2015 01:57 AM
මේ නවීන මානසික රෝග ප්රථිකාර ඉතාමත් භෞතිකවාදී විදියට හිතන ක්රමයක්. පුනර්භවය, ප්රේත ආත්ම විශ්වාස නොකරන විද්යාවක් යයි කියන අවිද්යාවක් කියලා තමයි මට හිතෙන්නේ. ඇත්ත වශයෙන්ම මෙය රෝෂිණී හිතලා කළ දෙයක් වෙන්නත් පුළුවන්. (නි)
රජිත් වර්නසන්ත දුනගහ Friday, 30 January 2015 04:14 PM
දුක හිතෙන කතාවක්.. හරිම අමුත්තක් දැනෙනව..අනේ මන්ද මෙහෙමත් ලෝකයක්..සංසාර ගමන ගැන බයත් හිතෙනවා. (නදී)
තිනුග Sunday, 18 January 2015 07:11 PM
මේ රූබන් මහත්තයා හැම දේම විද්යාවට දාන්න යනවා. මේ දේවල් වලින් වෙන්නේ මිනිස්සු පව් කරන්න බය නැතිවෙන එක. මෙතුමා මේ පැහැදිලි කරන්නේ පව් කළාට කමක් නෑ විද්යාත්මකව හිතුවම පව් කියන දේවල් නෑ කියන එකද ? (නදී)