සටහන සේයාරූ - ආණමඩුව හිරාන් ප්රියංකර ජයසිංහ
ආණමඩුව 10 කනුව මහකුඹුක්කඩවල මාර්ගය කාපට් කිරීම සදහා ලබා දි ඇති කොන්ත්රාත් සමාගම දිගින් දිගටම වැඩ ප්රමාද කිරීම නිසා කුපිත වූ ගම්මාන 15 ක පමණ ජනතාව අද (4) දින කොන්ත්රාත්කරු කැඳවාගෙනවිත් ගොඩ ගසා තිබු බොරළු යොදා ගනිමින් තාවකාලිකව මාර්ගය සකස් කර ගැනිමට කටයුතු කළහ.
10 කණුව වඩත්ත මහ කුඹුක්කඩවල මාර්ගය වසර ගනනාවක සිට ගමන් කිරීමට නොහැකි විම නිසා එය කාපට් අසුරා අලුත් වැඩියා කිරිමට 2016 වසරේ පුද්ගලික සමාගමකට ලබා දි ඇත්තේ එය ජනතාව පත්ව ඇති අසිරුතාවය හේතුවෙන් කඩිනමින් මාර්ගය සකස් කරදිමේ ගිවිසුම් මතය .
නමුත් 2016 වසරේ සිට මේ දක්වා මාර්ගයේ වැඩ කටයුතු ඉතා මන්දගාමි ලෙස සිදුවන බවත් දැනට කර ඇත්තේ බොරළු එක් රැස් කර ගැනිම පමණක් බව ජනතාව චෝදනා කරති.
මේ පිළිබදව අදහස් දක්වමින් ඒ.එච්. රංබංඩා මහතා මෙසේ කීවේය.
“අද ගම්මාන 20 ක විතර ජනතාව එකතුවෙලා මේ ආකාරයට මේ පාර හදන්න උවමනා නැහැ. කොන්ත්රාත් කරු මේ පාර හදලා තිබුනානම් ඒ නිසා කොන්ත්රාත්කරු ගොඩ ගහලා තිබුණ බොරළු වලින් තමා මේ පාරේ තියෙන වලවල් වහන්න කටයුතු කළේ මේ පාර කිසිම දවසක සංවර්ධනය නොවීම නිසා 2016 වසරේ මාර්ගය ඉදි කරන්න කියලා සමාගමට දීලා තිබුණා. ඒ යන්ත්ර සුත්ර වැඩි ප්රමාණයක් නවතා තිබුනේ මගේ ඉඩමේ. නමුත් මුල ඉදලාම ඔය කොන්ත්රාත් සමාගම වැඩ කලේ උවමනාවකින් නොවේ. ඒ එක්කම පාරේ වැඩ කරපු අයට පඩි දුන්නෙත් නැහැ. පස්සේ රණ්ඩු කරලා තමා පඩි ගත්තේ. සමහරුන්ට තවමත් පඩි දෙන්න තියනවාද මන්දා. ඒ තරමට මේ කොන්ත්රාත් කාරයා දුර්වලයි. දැන් පාරේ යන්න ම බැහැ“ යැයි ඔහු පැවසිය.
තමන් මුහුණ දී ඇති තත්වය පිළිබදව අදහස් දැක්වු ඩබ්ලියු .එම් . ස්වර්ණකාන්ති මහත්මිය පවසා සිටියේ.
“ අද උදේ සැතපුම් ගනනාවක් පයින් ඇවිත් තමා මේ වැඩ කරන්නේ . පාරේ යන්න කොටින්ම බැ . පාරේ බයිසිකලයක්වත් තල්ලු කරගෙන යන්න බැරි වෙලා . දරුවෝ පාසල් යවා ගන්න විදින දුක දන්නේ අපි විතරයි ඡන්දෙට කලින් පාර හදලා දුන්නේ නැත්නම් කිසිම පක්ෂයකට අපි මේ පාර කුඹුක්කඩවල ගම්මාන 20 කින් ජන්දය දෙන්නේ නෑ. ඒක අනිවාර්යෙන්ම කියන්න ඕනා“ යයි පැවසුවාය.
ටී.එම්. ධම්මිකා මහත්මිය පවසා සිටියේ
“මම මේ වැඩ කරන්න අවේ කුඹුක්කඩවල ඉඳලා. එ කියන්නේ සැතැපුම් 11 දුරක් ඇවිත් පාරේ වැඩ කරන්නේ .සල්ලි වලට නොවේ දරුවන්ට පාසල් යන්න තියෙන බස් එක නවතනවා කියලා තියෙන නිසා බයට . මොකද දරුවන් පාසල් යවා ගන්න බැරිව ගියොත් අපි ලොකු අමාරුවක වැටෙන නිසයි . මේ වැඩ කරන්නේ කොන්ත්රාත් කාරයා පාරේ වැඩ කරන්නේ නැති නිසා කියලා අනිවාර්යෙන් ලියන්න ...
කොන්ත්රාත් භාරව සිටින වී.වී . කරුණාරත්න සමාගමේ වැඩබිම් ඉංජිනේරු යැයි පවසන සංජය ප්රනාන්දු මහතා දුරකථනයෙන් සම්බන්ධ කර ගැනීමේදී මෙසේ කීවේය.
“ අපිට තවමත් කොන්ත්රාත්තුව අවසන් වෙන්න කාලය තියෙනවා මොකද 2016 පටන් ගත්තේ 2018 අගොස්තු වෙනකම් ගිවිසුම් අවසන් විමට කාලය තියෙනවා . අපිට තවත් මාර්ග කිපයක කිලෝ මිටර් 74 ක් හදන්න තියෙන නිසා අපි ක්රමානුකුලව වැඩ කරගෙන යනවා . තව කාලය තියෙන නිසා තවම අපිට චෝදනා එල්ල කරන්න බැහැ යැයි පැවසිය.
මෙහිදි අදහස් දැක්වු වඩත්ත ඒ.එච්.එම්. වීරසිංහ මහතා.
“ ඔය පාර හදන්න ආපු කොන්ත්රාත් සමාගම හිගන එකක් මොකද පාර දෙපැත්තට බොරළු දාල වතුර දැම්මේ මල් බාල්දියෙන්. අපි කවදාවත් දැකලා නැහැ පාර වල් හදද්දි මල් බාල්දියෙන් වතුර දාන කොන්ත්රාත් කරුවන්. ඒ විතරක් නොවේ. මෙයාලාගේ වැඩ ගැන කිසිම ආකාරයකින් අපිට සතුටු වෙන්න බැහැ. යැයි ඔහු පැවසීය.
මේ පිළිබඳව ආණමඩුව සංවිධායක හා වාරි මාර්ග හා ජල කළමාණාකරණ රාජ්ය ඇමති පාලිත රංගේ බංඩාර මහතාගෙන් මෙම කොන්ත්රාත් සමාගමේ ප්රමාදය පිළිබදව විමසිමේදී ඔහු මෙසේ කීවේය.
“ ඔය සමාගම මුල ඉඳලාම මන්ද ගාමි ලෙසයි පාරවල් ඉදි කිරීම් පටන් ගත්තේ. මේ පිළිබඳව මම දිස්ත්රික් සම්බන්ධිකරණ රැස්විම් වල සේම ප්රදේශීය සම්බන්ධිකරණ රුස්විම් වලදි අවස්ථා ගනනාවක කථා කරලා තියෙනවා. මේ මාර්ගය ඉදි විම ප්රමාදයි කියන්නේ ජනතාව බරපතල ලෙස අසරණව සිටිනවා මේ ප්රශ්ණයේදි මමත් ඉන්නේ ජනතාවගේ පැත්තේ මොකද .කොන්ත්රාත් කරුවන්ට කාලය තියනවා කියන එක නොවෙයි උත්තරය. මේ කොන්ත්රාත් කරුවන් නුසුදුසුයි කියලයි මමත් කියන්නේ.“ යැයි ඇමතිවරයා පැවසිය.
කාශ්මීරය යනු මිහිපිට දෙව්ලොවකි. ආසියාවේ ස්විට්සර්ලන්තය යනුවෙන් හැඳින්වෙන්නේ ද කාශ්මීරයයි. ඉන්දියාවේ වඩාත් උතුරින් පිහිටි ප්රාන්තය ලෙස සැලකෙන්නේ ද
මම අගනුවරට කිලෝමීටර් 3000ක් දුර ඈත ගමක උපන්නෙමි. ලංකාවේ ඉපදුණු බොහෝ තරුණයන් මෙන් නිදහස් අධ්යාපනයෙන් දිව්ය ලෝකය සොයාගත නොහැකි වුණ මම ජීවිතය සොයා කොළඹ ආ
මෙවර අලුත් අවුරුදු උළෙල විශේෂයක් ගත්තේ ය. ඒ අන් කවරදාකවත් නොදුටු පරිදි රාජ්ය සහ මෙරට මහා සංස්කෘතික මංගල්ය අතර සම්බන්ධය ගිලිහී යාම ය. මෑත ඉතිහාසයේ සෑ
සුරාබදු ආඥා පනත මෙරටට හඳුන්වා දෙන්නේ 1913 ජනවාරි 01 වැනිදාය. එහි සඳහන් වෙන්නේ “මෙය මත්පැන් සහ මත් ඖෂධ ආනයනය, අපනයනය, ප්රවාහනය, නිෂ්පාදනය, විකිණීම හා සන්තකය
ඇමෙරිකානු ජනාධිපති ඩොනල්ඩ් ට්රම්ප් මහතා පසුගිය දින තීරු බදු යුද්ධයක් ආරම්භ කළේය. බැලූ බැල්මට මෙය සාමාන්ය තත්වයක් නොවේ. ට්රම්ප් මෙම තීරුබදු පැනවීම
කොළඹ මහ නගර සභාවේ පළිබෝධ පාලන ඒකකය ඉදිරිපස ඇති මෙම ස්ථානය නාගරික සංවර්ධන අධිකාරියට අයත් අතහැර දැමූ දේපළකි. එසේම මෙම ස්ථානය සර්පයන්ගේ සිට මීයන්, කලවැද්
2007 නොබෙල් සාම ත්යාගයේ (උප සභාපති, IPCC) සම-ජයග්රාහකයා සහ 2021 බ්ලූ ප්ලැනට් ත්යාගලාභී මොහාන් මුණසිංහ මහතා, 2025 අප්රේල් 13-14 දිනවල ඩුබායි හි පැවති ගෝලීය නොබෙල් ස
හේලීස් ෆෙන්ටන්ස් ලිමිටඩ් හි කළමනාකාර අධ්යක්ෂක හසිත් ප්රේමතිලක මහතා සහ හේලීස් සෝලාහි අධ්යක්ෂක/ප්රධාන විධායක නිලධාරී රොෂේන් පෙරේරා මහතා සමඟ කතාබ
අප්රේල් 01, 2025 කොළඹ දීග ශ්රී ලංකා ඉන්ෂුවරන්ස් ලයිෆ් 2024 වසර විශිෂ්ට ලෙස නිමා කළ අතර, රුපියල් බිලියන 30.7 ක බදු ගෙවීමට පෙර ලාභයක් වාර්තා කරන ලදී.
කොන්ත්රාත්කරුගේ බොරලුවලින් ගම්වැසියෝ පාර හදති
sena Saturday, 04 November 2017 11:58 AM
දැන් ඉතින් කව්ද ප්රශ්නේ විසඳන්නේ?
dinesha Saturday, 04 November 2017 06:48 PM
කොන්ත්රාත්කරු පොලිසි ගියොත් අහිංසක ගම්වැසියන් රිමාන්ඩ් කරනවා සිකුරුයි
anula Sunday, 05 November 2017 03:54 AM
කොන්ද පන නැති ඇමතියෙක් මොකද එයට බැරිද මුන්ට කියන්න කරන්න බැරිනම් වෙන කෙනෙකුට දෙන්න බොරු සෝබන එයටත් ගානක් තියාගෙන ඕව කරන්නේ එයාලගෙම කොන්ත්රාත් කරුවෝ මිනිස්සු රැවටෙයි ඕවට
himal Sunday, 05 November 2017 12:59 PM
කොන්ත්රාත්තුවක් ආරම්භ කරන කොට ඒකට නියමිත කාලයක් නියම කරනවා. ඒ කාලයට අනුව අදාළ ඉංජිනේරුවරයාට වැඩසටහනක් ඉල්ලන්න පුළුවන්. ගාන්ට් සටහන කියන්නේ ඒ එක විදිහක්. ඒ සටහන බැලුවා නම් ප්රමාදද නැද්ද හොයන්න පුළුවන්. ඒත් තවත් කාලය තියෙද්දි ප්රමාදයි කියන එකේ නම් ගැටළුවක් තියෙනවා. යම් හෙයකින් කොන්ත්රාත්කරු නීතිය හමුවට ගියොත් මේ ගම්වැසියො ලොකු අමාරුවක. ඒ වගේම දැන් මේ කරපු වැඩේ හින්දා පාරේ ගුණාත්මකබවට හානි වුනා කියලත් සමාගම තර්ක කරන්න පුළුවන්.