IMG-LOGO

2024 නොවැම්බර් මස 26 වන අඟහරුවාදා


ගෑස්-තෙල් පෝලිම් නැති රටක් කවදා බිහිවේද?

සිංහල භාෂාව නව අරුත් නිෂ්පාදනය කළ නොහැකි තරමට රටේ ශාපලත් පරිසරය තුළ නිර්වින්දනය වී තිබේ. කුසට නොකා, නෙතට නිදි නොලැබ, දූවිල්ලෙන් හා දාහයෙන් පිරීගත් මහ පාරවල්වල පෝලිම් ගැසී සිටින පීඩිත ජන කැලකගේ කැලැතෙන දුක්ඛ දෝමනස්ස වචන බවට පෙරැළිය නොහැකි තරමට භාෂාව අරුත් පිරිහුණු අවතාරමය ශබ්ද ඝෝෂාවක් පමණි. එහෙයින්ම ඒ හඬට සංවේදී වන බවක්ද නොපෙනේ. ප්‍රවෘත්ති හා විශේෂාංග මගින් ද මෙම තීරුව මගින් ද විද්‍යුත් මාධ්‍ය නාළිකා ඔස්සේ ද ජන දුක කෙතරම් ප්‍රබලව ගලා ගියද එය තුනී දුමාරයක්ව පාව යන්නක් බවට පත්ව තිබේ. 

පෙරේදා අප පුවත්පතේ ප්‍රධාන ප්‍රවෘත්තියේ සිරස්තලය වූයේ “ඩීසල් - ගෑස් හිඟය දිග්ගැසේ, තැනින් තැන දිගු පෝලිම්” යනුවෙනි. “වාහන තදබදයෙන් පාරවලුත් හිරවෙයි” යනුවෙන් අනු සිරස්තලයකි. රටේ සැබෑම තත්ත්වය එම සිරස්තලවලින් මනාව පැහැදිලි වේ. මෙබඳු සිරස්තල පත්තර පිටු පුරා ගලා යෑමට පටන්ගෙන දැන් සෑහෙන කලකි. එහෙත් විසඳුම් පෙනෙන මානයක හෝ නැත. ඒ අතරවාරයේදී ඉන්ධන පෝලිම්වල නිරා දුක් විඳි රටේ පුරවැසියෝ සිවු දෙනෙක් අවසන් ගමන් ගියහ. මේ ශාපලත් පරිසරය තුරන් කිරීමට තව මිනිස් බිලි කීයක් ගත යුතුද යන්න අතරින් පතර අකුරු අතුරුදන් වූ හරස්පද ප්‍රහේළිකාවක් බඳුය.

අපි හේතුඵලවාදය පිළිගන්නා සමාජයක් වෙමු. එසේ නම් රටේ නිමාවී නැති අර්බුදයට හේතු තිබේ. එම හේතු සොයා පිළියම් යෙදිය යුතුය. රට කරවන ඇත්තන්ගේ පරම වගකීම වන්නේ එයයි. සෑම පක්ෂයකම ආර්ථික ‘ඔස්තාර්ලා’ සිටිති. ඒ ඒ පක්ෂ ආණ්ඩු බලය ඉල්ලා සිටිනුයේ එම ආර්ථික ඔස්තාර්ලාගේ විද්‍යාත්මක හා නිවැරැදි ආර්ථික විග්‍රහවලට යටත්වය. එසේනම් මෙම ආර්ථික අර්බුදය කලින් දැකීමේ හැකියාව තිබිය යුතුය. එයට කල් ඇතුව සූදානමින් සිටිය යුතුය. ‘ආණ්ඩුකරණය’ යනු එයය. එහෙත් එවැන්නක් රට තුළ තිබෙන බවක් නොපෙනේ. 

“ඉන්ධන මෙන්ම ගෑස් ද ඇති තරම් තිබෙනවා” යැයි ඇමැතිවරු කියති. “ඉන්ධන මිල වැඩි කළාට ජනතාවගෙන් විරෝධයක් නෑ” යනුවෙන් ප්‍රකාශ කළේ ඛනිජ තෙල් නීතිගත සංස්ථාවේ සභාපතිවරයාය. මෙම ප්‍රකාශ දුක් විඳින ලක්ෂ සංඛ්‍යාත සාපිපාසිත ජනයාගේ ළය විනිවිදින කිණිසි තුඩක් බඳුය. පෝලිම්වල දුක් විඳින ජනයා, ගෑස් නොමැතිව බතක් පිස ගැනීමට නොහැකි ජනයා, විදුලිය නොමැතිව හද්ද අමාරුවේ වැටී සිටින ජනයා පවසන්නේ “ටික ටික නොමරා එකවර මරා දමන්න” යනුවෙනි. ඔවුන් විඳින පීඩනය එපමණටම බලවත්ය. 

ඉන්ධන පෝලිම් නිසා විශාල වාහන තදබදයක් දිවා රාත්‍රී වෙනසකින් තොරව දක්නට ලැබේ. වෙනදාට පැයක් ගතවන ගමනට දෙතුන් පැයක් ගත කිරීමට සිදුවන තරමට වාහන තදබදය උග්‍ර ය. මේවා බොහෝ අතුරු ප්‍රශ්න නිර්මාණය කිරීමට හේතුවන ඒවාය. වරු ගණන් පෝලිම්වල රැඳී සිට ලබාගන්නා ඉන්ධන එක ගමනකින්ම අහවර වෙන බව රියැදුරෝ කියති. මෙය චක්‍රයකි. මෙය නිවැරැදිව දැකිය යුතුය. සර්ව සම්පූර්ණ විසඳුමක් නිර්මාණය කරගත හැකි වන්නේ ප්‍රශ්නයේ සියලු පැති නිවැරැදිව විග්‍රහ කර ගැනීමෙනි. 

ගෑස් මෙන්ම, භූමිතෙල් පෝලිම්වල දක්නට ලැබෙන සුලබ දසුනක් වන්නේ ගැබිනි මවුවරුන් මෙන්ම කිරි දරුවන් වඩාගත් මවුවරුන්ද දුක් විඳින බවය. එය වූ කලී මනුෂ්‍යත්වයේ අසරණකම කියාපාන්නකි. මිනිස් ජීවිතවලට මෙහෙම නිගරු කළ යුතු නැත. ජනතාව විඳින දුක් පීඩා දෙස බලා ක්ෂණික විසඳුම් ලබාදිය යුතු එකොළොස්වැනි පැය එළැඹ තිබේ. 

කරුණු කාරණා එපරිදි වුවද අසන්නට දකින්නට ලැබෙන්නේ දේශපාලන ගාලගෝට්ටි ය. මේ මොහොතෙත් අශුද්ධ දේශපාලන බල පොරයක නියැලෙනවා මිස රටේ ජනතාවට තමන් සතුව ඇති විසඳුම් කියා දෙන දේශපාලනඥයකු නොමැති තරම්ය. ජනතාවගේ ප්‍රශ්නවලට වඩා ඔවුන්ගේ දේශපාලන ප්‍රශ්න ඔවුන්ට වැදගත් වී තිබේ. මෙම තත්ත්වය ජන කෝපය අවුළුවාලීමට හේතුවකි. ජනයා අසහනයට පත් කරන්නකි. 

මේ මොහොතේ ජනයා අපේක්ෂා කරනුයේ ක්ෂණික විසඳුම් ය. මන්දයත් සෑහෙන කාලයක පටන් විඳවන ජීවිතයෙන් ජනයා හෙම්බත්ව හා ඔත්පළව සිටිති. එක පැත්තකින් ඉන්ධන, ගෑස් හිඟ ය. කීයක් ගෙවා හෝ ඒවා මිලදී ගැනීමට නොහැකි වීමෙන් ද තත්ත්වයේ බරපතළකම පැහැදිලිය. ‘සන්තුෂ්ඨි පරමං ධනං’ යැයි බුදු පියාණෝ වදාළහ. එනම් පරම ධනය සතුට යන්න ය. අද ජනයාට ඒ සතුට අහිමි ය. එපමණක් නොව මෙම පරිසරය තුළ ‘ආරෝග්‍යා පරමා ලාභා’ යැයි වදාළ පරිදි පරම ලාභය වන නීරෝගි බව ද අහිමිව ගොස් තිබේ.

(***)



අදහස් (0)

ගෑස්-තෙල් පෝලිම් නැති රටක් කවදා බිහිවේද?

ඔබේ අදහස් එවන්න

විශේෂාංග

ආර්ථිකයේ අයි.එම්.එෆ්. සාධකය
2024 නොවැම්බර් මස 26 90 0

ජාත්‍යන්තර මූල්‍ය අරමුදලේ නියෝජිතයන් විසින් පසුගිය දා ශ්‍රී ලංකාව සමග දැනට ක්‍රියාත්මක වැඩසටහනට අදාළව තුන් වැනි සමාලෝචනය නොබෝදා සිදුකරන ලදී. මූල්‍ය


උතුර-දකුණ එකට එක්කළ ඡන්දයක්
2024 නොවැම්බර් මස 23 405 2

මෙවර පාර්ලිමේන්තු මැතිවරණයේ දී ඉතිහාසයේ පළමු වතාවට සිදුවීම් ගණනාවක් දැකගත හැකි විය. ඒවා ජාතික ජන බලවේගය පිහිටු වූ වාර්තා ලෙසද ඇතැමුන් හඳුන්වනු දුටුව


මාලිමාවේ ජයෙන් ඔබ්බට
2024 නොවැම්බර් මස 22 1031 2

මහ මැතිවරණය නිමා වී ඇත. නව පාර්ලිමේන්තුව ද පළමු වතාවට ඊයේ රැස්වූයේය. ජාතික ජන බලවේගයේ දේශපාලන වැඩසටහන විධායකය සහ ව්‍යවස්ථාදායකය යන ක්ෂේත්‍ර දෙකේම ශක්


එලොව පොල් පෙන්වන පොල් මිලේ රහස
2024 නොවැම්බර් මස 21 1521 0

බ්‍රිතාන්‍ය යටත්විජිත සමයේ සිට මෙරට භාණ්ඩ අපනයනය සිදු වුණි. එදා සිට අද දක්වාම මෙරට ප්‍රධාන අපනයනික බෝග ලෙස හඳුනාගන්නේ තේ, පොල්, රබර් ය. එහෙත් එම පිළිගැන


ජයග්‍රහණ ජනසතුවේ අභියෝග
2024 නොවැම්බර් මස 21 246 0

ජනාධිපති අනුර කුමාර දිසානායක ප්‍රමුඛ ජාතික ජන බලවේගය මෙවර මහ මැතිවරණයේ දී ජනතාවගෙන් ඉල්ලා සිටියේ ‘පොහොසත් රටක් ලස්සන ජීවිතයක්’ ජනතාවට උරුම කර දීම සඳ


පෙරදිග ධාන්‍යාගාරයේ සහල් අර්බුදය
2024 නොවැම්බර් මස 20 457 1

පෙරදිග ධාන්‍යාගාරය යන්න ඇසූ සැණින් කාගේත් මතකයට නැගෙන්නේ මහා පරාක්‍රමබාහු සමයේ අප රට හැදින් වූ නමයි. වචනයේ අර්ථය අනුව ගතහොත් පෙරදිග ලෝකයටම අවශ්‍ය තරම


මේවාටත් කැමතිවනු ඇති

BMS Campus උසස් අධ්‍යාපනයේ 25 වසරක උරුමයේ රිදී ජුබිලිය සමරයි 2024 නොවැම්බර් මස 05 549 0
BMS Campus උසස් අධ්‍යාපනයේ 25 වසරක උරුමයේ රිදී ජුබිලිය සමරයි

වසර විසිපහක විශිෂ්ට ඉතිහාසයක් සහිත BMS කැම්පස් ආයතනය නවෝත්පාදනයන් පෝෂණය කරමින් අනාගත නායකයින් නිර්මාණය කරමින් සහ හැඩගස්වමින් විශිෂ්ට ආයතනයක් බවට මේ ව

සියපත ෆිනෑන්ස් පීඑල්සී මතුගම ශාඛාව දැන් විවෘතයි 2024 ඔක්තෝබර් මස 18 751 0
සියපත ෆිනෑන්ස් පීඑල්සී මතුගම ශාඛාව දැන් විවෘතයි

සියපත ෆිනෑන්ස් පීඑල්සී දීප ව්‍යාප්ත ශාඛා ජාලයේ 51 වැනි ශාඛාව කලූතර දිස්ත‍්‍රික්කයේ අර්ධ නාගරික ජනාකීර්ණ නගරයක් වූ මතුගම නගරයේදී පසුගියදා විවෘත කෙරිණ.

දැරිය හැකි මිලක e-Bike මිලදී ගන්න බැරි වෙයිද? 2024 ඔක්තෝබර් මස 10 2099 0
දැරිය හැකි මිලක e-Bike මිලදී ගන්න බැරි වෙයිද?

ඔබ භාවිත කරනුයේ කුඩා යතුරු පැදියක් හෝ අධි සුඛෝපභෝගී මෝටර් රියක් හෝ වේවා එහි බැටරියට හිමිවනුයේ ප‍්‍රධාන අංගයකි. වාහනයක් කරදර වලින් තොරව සිත්සේ භාවිත කර

Our Group Site