සංස්කෘත භාෂාව හැදෑරීමේ ආශා බීජය මගේ ළය ආලවාලයෙහි නමෝ විත්තියෙන් රෝපණය වූයේ ශ්රී චන්ද්රරත්න මානවසිංහයන් තම ’ක
අජිත් තිලකසේනගේ සුන්නද්දූලි හි පළවෙනි කෙටිකතාව වූ “වැද්දන් සමග යුද වදින්නට” තුළ කියවෙන්නේ යථාර්ථය සේ ගන්නා මාය
කල්ලන් කෙදිනක හෝ තමන් පාගා ගෙන සිටින සුද්දන් මර්දනය සඳහා මාරාන්තික කැරැල්ලක් ගසනු ඇත’යි යන උපකල්පනයෙන් යුතු ව ලි
කිවිඳිය ,නිරිතදිග චීනයේ Sichuan පළාතේ Nanchong නගරයේ 1980දි උපන්නියකි. මුලින් හෙද වෘත්තීයට පිවිස , එහෙත් එහි සේවා කොන්දෙසිවල
කවිය, කෙටි කතාව, පර්යේෂණය,නාට්ය කලාව,ගීතය ආදී සාහිත්ය ලෝකයේ ඉසව් රැසක් නියෝජනය කරන කසුන් කාරියවසම් ගමෙන් කොළඹට
තිෂාරා විතානගේ ගේ රිදුම් මැද නිවෙමි කෘතිය පාඨකයන් අතට පත්කර තිබේ
දිගු කාලයක් පුරා එක පෙළට රුදුරු ලෙස අහස ගුගුරවා මහ අකුණු සර නැගුණා
නලිනී ද සිල්වා රචනා කළ රෑ පානේ ලියු කවි හයිකු කාව්ය සංග්රහය නිකුත්ව තිබේ
සුකීර්තිමත් ගේය පද රචක ලූෂන් බුලත්සිංහලයන්ගේ සුදුර්ලභ පද සංකල්පනාවෙන් ද මාලනී බුලත්සිංහලගේ සුගායනීය ස්වර මාධු
මහුදු තීරය අසල පෙදෙසෙහි කිසි යම් ආගන්තුක තැනැත්තියක - එ නම් කුඩා බල්ලකු කැටුව යන එක් කාන්තාවක දකින්නට ලැබුණ බවක් ප
බොහෝ අය අජිත්ට ආකෘතික හංවඩුව එල්ලා අත සෝදා ගත්හ.එහෙත් යම් සාහිත්ය කෘතියක් විනිශ්චය කිරීමට යොදා ගත යුතු මිනුම්දඬ
කිසිවකුගේ නියෝගයකින් හෝ ප්රයෝගයකින් තොරව පැවැත්වෙන ජගත් ජන්මෝත්සව තුනක් ඇත. මේ උත්සව තුනම පැවැත්වෙන්නේ සකලවිධ
ලිංගික ඊර්ෂ්යාව නිසා සිය කලත්රයා මරා අපරාධ චෝදනාවලට හසුව දඬුවම් නියම කරනු ලබන කතා මෙකල මාධ්යයේ දුලබ නොවේ. වර
සත් සිඳු රළ කාව්ය සංග්රහයෙන් සාහිත්ය ලෝකයට පිවිසෙන ශ්යාමලී වසන්තා සුබසිංහ මේ වන විට නවකතා, කෙටිකතා ද ඇතුළුව
* ඉෂ්ටා( Ishtar)- බැබිලෝනියානු මිථ්යා සාහිත්යයේ එන පරිදි, යුද්ධයට හා ලිංගිකමය ආදරයට අධිපති දේවතාවියයි, වත්මන Warka ලෙස හ
හතළිස් වසරක් සිංහල කාව්ය ක්ෂේත්රය සුපෝෂණය කිරීමට දායකත්වය දැක්වූ රාජ්ය සම්මානිත ප්රවීණ කිවියර නන්දන වීරසි
සිනමා සාහිත්ය පිලිබඳ සඟරා පලවීම අවම යුගයක සිනමා නමින් නවතම සඟරාවක් නිකුත්ව තිබේ
මුවෙක් වෙලා මිගදායේ උලා කමී උලක් ඇනුණ හදවත බරණැසට දෙමී පාරිලෙයිය වනයෙන් මකරන්ද බොමී පාළු නිසා මුචලින්ද ව බදා ගමී
අද මෙරට සිටින ජ්යෙෂ්ඨත ම ජීවමාන සාහිත්යසූරීහු වන්නේ ගුණදාස අමරසේකරයෝය.ඔවුහු සැබෑ උගත්කමින් මෙන්ම නිසර්ග සිද්
ඉපිටහ ෆැක්ටෙිරිය තවමත් හුචු හුචු ගානවා. මේ තට්ටු ගෙදර ඔළු පන්සීයක මොළයේ උඩම තට්ටුවේ වුණත් අපි ඉන්නේ හැමදාම උදේට
මහින්ද අල්ගමයන්ගේ ගේය පද රචනයෙන් ද නන්දා මාලිනීයන්ගේ සුදුර්ලභ ස්වරාලංකාරයෙන් හා සුගායනයෙන් ද සුවිභූෂිත මෙි ගීම
ලංකා ගුවන් විදුලියේ ඉතිහාස කතාවේ කීර්තිමත් යුග දෙකක් ඇත. පළමු වැන්න එම්. ජේ. පෙරේරා යුගයයි. දෙවැන්න රිජ්වේ තිලකරත්