මහැදුරු සුනිල් ආරියරත්නයන්ගේ ව්යංග්යාර්ථපූර්ණ පද සංයෝජනයෙන් ද නන්දා මාලිනීයන්ගේ මධුර මනෝහර භාවානුරාගී සුගා
(සැට වස් ඉක්මවන මියුරු මිතුරු ඇසුරකට උරුමකම් කියන මගේ ළබඳ සකිසඳ ඩබ්ලිව්.ජයසිරි කලාකරුවාණන්ගේ හදිසි දිවි අබිනික්
විරෝධයක් නොපා ආණ්ඩුව කියන කරන දේ සියලූ දෙනා ම ඉවසා දරා ගෙන සිටියොත් කුමක් වේද? එහෙත් හැම දෙනාම එසේ නොවේ. ජීවිත අනතු
කිසියම් දරුවකු 2003 අගෝස්තු 24 වැනිදා උපන්නේ නම් මේ වනවිට ඔහුගේ වයස අවුරුදු විසි එකකි. තස්ලිමා නස්රින් ගේ ලජ්ජා(Lajja) නම
පරපුරක කළු දුඹුල් කඩා පිරිසුදු කරන සෙවෙල කෑ උළු පිහිලි සෝද සෝදා හරින අලුත් වැස්සක අසිරි පතා සිටියෙන් නිතින මෙන්න
කණේරු මල් නවකතාවෙන් සිය සාහිත්ය ගමනට මුලපුරන ප්රරාක්රම ඒකනායක ඉන්පසු විවිධ වර්ගයේ සාහිත්ය කෘති කීපයක්ම පාඨ
එකමත් එක කාලෙක ජපන් රටේ ජපන් ජන කතා එකතුවකි
මං වැඩට යන්නෙ කළුතරින් හතට පිටත් වෙන කෝච්චියෙ. කොවිඩ්වලට කලින් කාලේ කෝච්චියට කිව්වෙ මීගමුව කියලා. දැන් ඒක යන්නෙ
මෙි ගීතයේ ගේයපද,ගායනය හා සංගීතය යන ත්රිත්වය ම සැපයූවෝ නොබෝදා අප අතරින් වියෝ වූ ජනප්රිය ගායක සේනක බටගොඩයෝ ය.
ඇත්ත. හරි හමන් නවකතාවක්, කෙටිකතාවක් නොලියවෙන, සංස්කෘතික කාන්තරයක දවසැරීමට අපට සිදු වී තිබේ. අප නිරායාසයෙන්ම අතීත
මේ ලිපිය උපුටා ගැනුණේ මා 2019 වසරේ පළ කළ ’ඔබ නොදුටු ලෙනින්’ නමැති පරිවර්තන පොතෙනි.
ජීවිතේ අමු කට්ටක් බැරිම තැන හොයාගෙන ජොබ් කට්ටක් එල්-එස්-ඕ වුණා කමලක්කත් ගාමන්ට් එකේ රහස් කසුකුසු ’’සිකුරුටි එකට
සිවිල් සේවා නිලධරයකු වූ යාකොව් පෙට්රොවිච් ගොල්යාඩ්කින් දිගු නින්දකට පසු ව පිබිදුණේ උදෑසන අටේ කණිසමට මඳ වේලාවකට
සුපුන් අතුකෝරළ විවිධාකාර භූමිකා ඔස්සේ පාඨක ඔබට හමුවන චරිතයකි. මුලින්ම හොඳ රසිකයකු සේම කියවන්නකු වන ඔහු කවියකු, ල
මලක් වූ නිසයි උරුමය පරවෙන්න රළු පරළු අත් වල තැලී පොඩි වෙන්න
ජයශංඛ කරුණාරත්නගේ ’’ගිජුලිහිණියන්ගේ රාත්රිය ’’
අජන්ත සෙනෙවිරත්නගේ කෘතීම බුද්ධියෙන් නිවන් දැකීම
මෙි සුදුර්ලභ ගීමිණ රචනා කරන්නී පද්මා ජයසිංහ නම් අප්රකට ගේයපද රචකාවියක වන්නීය.සුගායනය කළෝ නව පරපුරේ තරු ගායක තරං
’’ මගේ හබියා ස්වර්ණ පුස්තක අවසන් වටයේ පොත් දහයම මට ගෙනත් දුන්නා. අපේ ඇඳ ගාව මේ බලන්ඩකො.’’
පසුගිය දවසක ජනක ඉනිමංකඩ අපූරු වැඩක් කළේය. ඔහු විදර්ශන සාහිත්ය ත්යාගය නමින් නව ආරක තරගයක් සාහිත්ය සමාජයට හඳුන්
නාඩගම් යුගයේ නූර්ති යුගයේ ග්රැමෆෝන් යුගයේ සිනමා යුගයේ මෙන්ම ගුවන්විදුලියේ මුල් යුගයේද විකට රසය නිපදවීමෙහි ලා
අපේ රටේ නවකතාවේ ශානරීය විවිධත්වය අඩුයි. ඒ කියන්නෙ අපරාධ නවකතා, රහස් පරීක්ෂක නවකතා වැනි උපශානර හරි අඩුයි.
කියූ ලියූ වදන්වලින් දෙයක් වේ ද ඔබට දැනුණු නොදුටුවේ ද ඒවා තුළ තිබුණු සියුම් කොඩි සලකුණු?
ඇය ලංකාවෙන් එළියට ගොස් ජීවිතය සාර්ථක කරගත්තා සේම තමන් අත්විඳින සාර්ථකත්වය තවත් පිරිසකට ලබා දීමේ අරමුණින් සමාජ ම