තමන්ගේ එකා තමන්ට අගයක් නැහැ කියල කියමනක් තියෙනවෙන්. ගමේ වෙද මහත්තය ඉද්දි ගව් ගණනක් ඈත ඉන්න වෙද්දු හොයගෙන යන පුරුද
මානවසිංහයන් දිවමන් කල මෙන්ම දිවංගත වීමෙන් පසුවද ඔහුගේ ලේඛන කෞශල්යය ,වාග් චාතූර්ය හා අපූර්ව උත්පාදක ශක්තිය යන ත්
මහාචාර්ය සිරි ගුණසිංහයන්ගේ ගේය පද රචනයෙන් ද පණ්ඩිත් ඩබ්ලිව්. ඩී අමරදේවයන්ගේ සුගායනයෙන් ද සෝමදාස ඇල්විටිගලයන්ගේ
මාධ්යවේදී තරිඳු උදුවරගෙදර රචනා කල කැතයි ලැජ්ජයි නින්දිතයි
මිත්තණිය සමගින් ඵල වැල සොයා වන වැදුණු සොළොස් වියැති හුරුබුහුටි කෙල්ල
කලක් ග්රන්ථ ප්රකාශකයකු හැටියට ද ජනප්රිය වු සන්නස්ගල සමග කලකට පෙර කරන ලද සම්මුඛ සාකච්ඡාවකි මෙි.
ගම්පෙරළිය නවකතාව මුල් වරට පළ වන්නේ 1944 දීය. මේ දක්වා මෙම නවකතාව යථාර්ථවාදී විචාර සම්ප්රදාය අතර හෙම්බත් විය. ඉන් අද
ප්රේමකීර්ති ද අල්විසුන්ගේ ධ්වනිතාර්ථපූර්ණ ගේය පද සංකල්පනාවෙන් ද සුනිල් එදිරිසිංහයන්ගේ සුගායනයෙන් ද වික්ටර්
රඝුවීර් සහේ හින්දි බසින් ලියූ කවියෙකි, ජනමාධ්යවේදියෙකි, පරිවර්තකයෙකි, ප්රබන්ධ හා ලිපි රචකයෙකි. ’’කල්පනා’’ හා ’
හයිකු කවියේ පහළ වීමට වසර දහසකට පමණ පෙර,හත් වැනි සියවසෙහි පමණ ජපානයේ ’’වකා’’ නමැති මූල කාව්ය විලාසයට පසුබිම සැකැ
ජෝන් ස්ටෙයින්බෙක් සිතින් දිළින්දෝ භාග්යවන්තයෝය කියල කිව්වෙ කි්රස්තුස් වහන්සේ. උපතින් කිතුණු බැතිමතකු වුණු
මා නග්න සිරුර තෙලි තුඩට නගනතුරු මොනාලීසා ලෙස නුඹට මා පෙනුණි
මේ ලිපිය ලංකාවේ දේශපාලක අධමයන් ගැන ලියූවක් නොවන්නේ උන්ගේ නම්වල වෙනස හේතුවෙනි. නැතිනම් මේ දෙරට ජඩයෝම මාපිල් නිඹුල
ඉහත ප්රකාශය දකිත්ම සිනමාපටයක් සිහිගැන්වුණ ද, මෙය මුල් වරට පළ වන්නේ අද අපි ‘පුස්තක මස්තක‘යෙන් කතාකරන්නට බලාපොරො
”ඇයි මට පහළ දි ඔය තරම් බැන්නේ? මම නැවතුණේ බැරිම තැන. ඉල්ලම ළඟ ඉන්න අයට එච්චර අපහසුවක් දැනෙන්නෙ නෑ. ඒත් දෝනාව අපායක්”
නවකතාව ඔස්සේ නූතන මිනිසාගේ අධ්යාත්මික යථාව ගැඹුරින් නිරූපණය කළ ඔබ විචාර කලාවේත් කිසියම් පෙරළියක් කළා.එහෙත් ඇත
චිරන්තන සාහිත්යධරයන් ගැන කියවෙන පුරාජේරුවක් නම් ඔවුන් මියැදුනත් සදාකාලිකවම ජීවත් වන බවය. ඒ විශ්වාසයට අනුව සිද
තිඹිරිගේ තුළින් ලොවට අමුත්තකු ගොඩව එළිපත්ත මත දෙපා ගසන හඬ ඇසුණි. මම දොර අසලට වී නොඉවසිල්ලෙන් අසා සිටියෙමි. හදිසිය
’’හදවත් වලින් ආදරය කරන්නට කලියෙන් ම දෙදෙනෙක් ආදරයෙන් බැඳෙන විදිහක් තියෙනවා. ඒ් තමයි පරිකල්පනය.’’ යැයි ලියූ බරපතළ
බුදු දහමට විරුද්ධ බලවතුන් අතට ඉන්දියාවේ බලය පත්වීමේ අනිෂ්ට ප්රතිඵලය වූයේ නොයෙක් ජාතීන්ට අයත් බෞද්ධ ජනයා ’අඡූත
රත්න ශ්රී විජේසිංහයන්ගේ ධ්වනිතාර්ථපූර්ණ ගේය පද රචනයෙන් ද අතුල අදිකාරිගේ සුගායනයෙන් ද රෝහණ වීරසිංහයන්ගේ ස්වර ර
කාව්යෝචිත භාෂාවක් පහළ වීම යනු දීර්ඝකාලීන වර්ධනයක ප්රතිඵලයක් මිස, ක්ෂණික ව සිදු වන්නක් නො වේ.අටවැනි සියවසට අයත්