IMG-LOGO

2025 අප්‍රේල් මස 22 වන අඟහරුවාදා


ජීවිතයක් අහිමි කළ දුම්රිය අනතුර

මේ රටේ ජනතාව යනු කිසිදා ගෙවා නිමකළ නොහැකි මහා පාපකර්ම කර ඇති ජනතාවකි. ජීවිතය විඳවනවා හැරෙන්නට ජීවිතය විඳීමට කුඩාම හෝ අවස්ථාවක් ජනතාවට නැත. එකක් පසුපස එකක් වශයෙන් හඹා එන ප්‍රශ්න  සහ දුක් ගැහැටවලින් එම ජනයා මිරිකී-තෙරපී හෙම්බත්ව වී සිටිති. මේ සැහැසි ඉරණමෙන් මිදීමට ඇති මොහොතක් දිනයක් පෙනෙන තෙක් මානයේ නැත.

මෙම පෙරවදන, ඊයේ දුම්රිය වර්ජනය සම්බන්ධයෙනි. දුම්රිය රියැදුරු සංගමය 11 වැනිදා මධ්‍යම රාත්‍රියේ සිට වැඩ වර්ජනය ආරම්භ කළේය. දුම්රිය රියැදුරු දෙවැනි පෙළට උසස්වීම් නොදීමේ ගැටලුවක් සම්බන්ධයෙන් මෙම වෘත්තීය ක්‍රියාමාර්ගය ගෙන ඇත. මෙම සටහන තබන මොහොත වනවිටත් වෘත්තීය ක්‍රියාමාර්ගය ක්‍රියාවට නැගෙමින් තිබිණි.

ඊළගට ලිවීමට තිබෙන්නේ හදවත රිදුම් දෙන පුවතකි.

ගම්පහ-මොරතොට පදිංචි 18 හැවිරිදි දිනිත් ඉඳුවර නමැති තරුණයා ඊයේ හොරපෙ දුම්රිය ස්ථානය අසලදී මිය ගියේය. ඒ ලෙඩක් දුකක් ඇතිවීමෙන් නොව දුම්රිය වර්ජනය නිසා හටගත් හේතුඵල පාදක කොටගෙනය. දුම්රිය වර්ජනය ක්‍රියාත්මක වුවද අතරින් පතර දුම්රියක් දෙකක් ධාවනය කෙරී ඇත. ඒ  ඇතැම්විට නුවර ගිය දුම්රියේ රියැදුරා ඇතුළු සේවකයෝ යළි කොළඹ ඒමට විය හැකිය. එසේ නුවර සිට පැමිණි දුම්රිය අතුරු සිදුරු නැතිව මගීන්ගෙන් පිරී ඉතිරී ගොස් තිබේ. ගම්පහදී තවත් විශාල පිරිසක් දුම්රියට ගොඩවූවෝය. ඒ මහ සෙනගට ඉඩ නොමැති හෙයින් පිරිසක් දුම්රියේ වහළට ගොඩ වූහ.

දුම්රියෙහි වහළෙහි ගමන් කිරීම නීති විරෝධිය.  එහෙත් ජනතාව එම අවදානම් මග තෝරා ගත්තේ විනෝදයට නොව වෙනත් විකල්පයක් නොමැති හෙයිනි. ඇතැම් විට මාසික දුම්රිය ප්‍රවේශ පත්‍රය ගත් විට හදිසියකදී වුව බසයෙන් යෑමට මුදලක් අත ඉතිරිව නොමැති විය හැකිය. මෙරට බොහෝ ජනයාගේ දුක්ඛිත ආර්ථික තත්ත්වය එපරිදිය. එහෙයින් වහළට නැග හෝ තම ගමන යෑමට එම ජනයා පෙළඹෙති. එය නීති විරෝධිය. එසේ ගමන් කරන්නවුන් නතර කිරීමට කිසිවකුත් ඉදිරිපත් වන්නේද නැත.

ගම්පහ දුම්රිය ස්ථානයේ දී දුම්රියෙහි වහළට නැග මොරටුව ප්‍රදේශයේ  කාර්මික විද්‍යාලයක ඉගෙනීමට  යන දිනිත් ඉඳුවරගේ හිස හොරපෙ දුම්රිය ස්ථානයේ වහලේ ගැටී පුපුරා ගොස් තිබේ. ඒ භද්‍ර යෞවනයාට සිය ජීවිත අහිමි වූයේ පුරවැසි අයිතීන් එලෙසින්ම හිමි නොවන, ඒවා විවිධාකාරයෙන් උල්ලංඝනය කෙරෙන රටක ඉපදීමේ පාප කර්මය නිසා නොවේද යන්න විමසා බැලිය යුතුය.

මෙරට ප්‍රධානම ප්‍රවාහන සේවය දුම්රිය සේවය වේ. දිනකට ලක්ෂ හතක අටක ජනතාවක් දුම්රියෙන් කොළඹ එති. දුම්රිය වැඩ වැරූවිට එම ජනයා හද්ද අසරණ වෙති. ඇතැම්විට කොළඹට පැමිණි ජනයාට නැවත ගම්බිම්බලා යා නොහැකිය. මෙරට පුරවැසියා මෙසේ ප්‍රාණ ඇපයට ගෙන තම වෘත්තීය ඉල්ලීම් දිනාගැනීමට තැත් කිරීම මිනිස් කසළ මෙන් පිටු දැකිය යුතු නිර්ලජ්ජිත, තුච්ඡ අමානුෂීය ක්‍රියාවකි.

ප්‍රභාකරන් තිස් වසරක් පුරා සිය පවිටු අරමුණු මුදුන් පමුණුවා ගැනීමට උත්සාහ කළේ උතුරේත්, නැගෙනහිරත් ජීවත්වන නිරායුධ සාමකාමී ජනයා පළිහක් වශයෙන් තබා ගෙනය. එහෙත් අවසානයේදී වෙල්ලමුල්ලිවයික්කාල්හි නන්දිකඩාල් කළපුව අද්දර වගුරු බිමකදී ඒ පාපයට ශාප ලබමින් ප්‍රභාකරන් මිය ගියේය. ඒ පාඩම නැවත නැවතත් සිහිපත් කර ගැනීම සෑම ආකාරයකම, සෑම වර්ණයකටම අයත් වෘත්තීය සමිතිවල වගකීමය.

ප්‍රවාහනය සම්බන්ධයෙන් රටක විශ්වාසය බිඳ වැටීම එම රටේ පැවැත්මට මාරාන්තික  තර්ජනයකි. එහෙයින් පළමුව කළ යුත්තේ ප්‍රවාහන සේවය සම්බන්ධයෙන් විශ්වාසය නිර්මාණය  කිරීමය. එය ආණ්ඩුවලට කළ නොහැකි බව ඔප්පු වී ඇති යථාර්ථය වේ. එසේනම් විකල්පය වන්නේ දුම්රිය සේවය පෞද්ගලීකරණය කිරීමය. කළහැකි ආයතනයකට පැවරීමය. මහජනයා ප්‍රාණ ඇපයට ගනිමින් වෘත්තීය ක්‍රියාමාර්ග ගැනීම හරහා වෘත්තීය සමිති මේ කරන්නේ දුම්රිය සේවය පෞද්ගලීකණය කිරීමට පාවඩ එළීමක්ද යන සාධාරණ සැකය මතුවේ.

(****)



අදහස් (1)

ජීවිතයක් අහිමි කළ දුම්රිය අනතුර

wicky Thursday, 14 September 2023 12:22 PM

මුලින්ම දුම්රිය පාපුවරු ගමන් කිරිම අනතුරුදායකයි. දුම්රිය වහලය මත ගමන් කිරිම අනතුරු දායකයි. නමුත් සීසන් එකත් අරගෙන මේ වගේ වර්ජන කළාම මගීන් අසරණයි. අන්තිමට දුම්රිය රියැදුරන්ට හො ඔවුන්ගේ පවුලට හෝ අදාල ඇමැති ඉඳලා කිසිඳු නිලධාරියකුටද පාඩුවක්ද නැත. අවසානයේදී පාඩුවද මගියාටමයි.. සේවාවක් නැතිව ගාස්තුද ගෙවා ඇත.. තවත් මිනිසුන්ගේ බදු මුදලින් වැඩ නොකරන මිනිස්සුන්ට පඩිද ගෙවා ඇත..

:       0       3

ඔබේ අදහස් එවන්න

 

 
 

විශේෂාංග

ළමයින්ට මුල් තැන දෙන්න
2024 ඔක්තෝබර් මස 01 357 0

ශ්‍රී ලංකාව මෙවර ළමා දිනය සමරන්නේ, රට තීරණාත්මක සන්ධිස්ථානයකට එළඹ සිටියදීයි. 9 වැනි විධායක ජනාධිපතිවරයා පත්කර ගත් ජනාධිපතිවරණය සහ පාර් ලිමේන්තුව තෝරා


කෑලි කැඩුණු උතුරේ දේශපාලනය
2024 සැප්තැම්බර් මස 11 1286 1

රටේ අන් පෙදෙස්වල දේශපාලනය සේම උතුරේ දේශපාලනය ද දෙකඩ වී තිබේ. උතුරේ ප්‍රධාන දේශපාලන පක්ෂය වන දෙමළ ජාතික සන්ධානය දෙකඩ වූයේ පළමුව එහි සෙසු පක්ෂ ප්‍රධාන පක


රනිල්ගේ සම්පූර්ණ ප්‍රතිපත්ති ප්‍රකාශය මෙන්න
2024 සැප්තැම්බර් මස 03 745 0

ජීවන වියදම සහ ජීවන බර අඩු කිරීමට නම් කළ යුත්තේ රට පල්ලම් බැසීමේ වේගයට තිරිංග තමා රට දියුණු වීමේ වේගය වැඩි කිරීම බව ජනාධිපති රනිල් වික්‍රමසිංහ මහතා’’ පු


අපෙක්ෂකයන්ගේ කැරට් කතා
2024 අගෝස්තු මස 30 1087 5

ජනාධිපතිවරණ තරගය, මැතිවරණ කොමිසම නිල වශයෙන් ප්‍රකාශ කිරීමට මාස කිහිපයකට පෙර සිටම අඩු වැඩි වශයෙන් ආරම්භ වූ අතර, සියලුම අපේක්ෂකයන්ගෙන් සුරංගනා කතා දැන්


මාලිමාව රට හදන්නේ මෙහෙමයි
2024 අගෝස්තු මස 28 1903 6

ජාතික ජන බලවේගය සිය ජනාධිපතිවරණ ප්‍රතිපත්ති ප්‍රකාශය පෙරේදා (26) එළිදැක්වීමට පියවර ගත්තේය. එය නම් කර ඇත්තේ, “පොහොසත් රටක් ලස්සන ජීවිතයක්”‍ යනුවෙනි.


ඉන්දියාව සහ චීනය දිනවන ලංකාවේ ඡන්ද
2024 අගෝස්තු මස 27 1444 0

ජනාධිපතිවරණයක දී මුලින්ම විදේශයක මුද්‍රණය කරන ලද පෝස්ටර් කලඑළි බැස්සේ රණසිංහ ප්‍රේමදාස ජනාධිපතිවරයා ජනපති සටන මෙහෙයවනවාත් සමගය. රණසිංහ ප්‍රේමදාස අ


මේවාටත් කැමතිවනු ඇති

ඩුබායි හි පැවති ගෝලීය නොබෙල් සාම සමුළුවේදී මහාචාර්‍ය මොහාන් මුණසිංහ මහතාට ගෞරවය හිමිවේ 2025 අප්‍රේල් මස 18 519 0
ඩුබායි හි පැවති ගෝලීය නොබෙල් සාම සමුළුවේදී මහාචාර්‍ය මොහාන් මුණසිංහ මහතාට ගෞරවය හිමිවේ

2007 නොබෙල් සාම ත්‍යාගයේ (උප සභාපති, IPCC) සම-ජයග්‍රාහකයා සහ 2021 බ්ලූ ප්ලැනට් ත්‍යාගලාභී මොහාන් මුණසිංහ මහතා, 2025 අප්‍රේල් 13-14 දිනවල ඩුබායි හි පැවති ගෝලීය නොබෙල් ස

ශ්‍රී ලංකාවේ ඉංජිනේරු   සහ බලශක්ති සේවා  සඳහා Hayleys Fentons  සහ Hayleys Solar  ආයතනයේ  දායකත්වය 2025 අප්‍රේල් මස 11 294 0
ශ්‍රී ලංකාවේ ඉංජිනේරු සහ බලශක්ති සේවා සඳහා Hayleys Fentons සහ Hayleys Solar ආයතනයේ දායකත්වය

හේලීස් ෆෙන්ටන්ස් ලිමිටඩ් හි කළමනාකාර අධ්‍යක්ෂක හසිත් ප්‍රේමතිලක මහතා සහ හේලීස් සෝලාහි අධ්‍යක්ෂක/ප්‍රධාන විධායක නිලධාරී රොෂේන් පෙරේරා මහතා සමඟ කතාබ

ශ‍්‍රී ලංකා ඉන්ෂුවරන්ස් ලයිෆ් 2024 වසර සඳහා රු. බිලියන 30.7 ක දැවැන්ත බදු පෙර ලාභයක් වාර්තා කරයි. 2025 අප්‍රේල් මස 10 444 0
ශ‍්‍රී ලංකා ඉන්ෂුවරන්ස් ලයිෆ් 2024 වසර සඳහා රු. බිලියන 30.7 ක දැවැන්ත බදු පෙර ලාභයක් වාර්තා කරයි.

අප්‍රේල් 01, 2025 කොළඹ දීග ශ‍්‍රී ලංකා ඉන්ෂුවරන්ස් ලයිෆ් 2024 වසර විශිෂ්ට ලෙස නිමා කළ අතර, රුපියල් බිලියන 30.7 ක බදු ගෙවීමට පෙර ලාභයක් වාර්තා කරන ලදී.

Our Group Site