IMG-LOGO

2024 සැප්තැම්බර් මස 28 වන සෙනසුරාදා


සපිරි සංවර්ධන මොඩලයක් අවශ්‍ය ඇයි?

මේ දිනවල රටේ දේශපාලනයේ කතා වෙන එක් මාතෘකාවක් වන්නේ චැනල් - 4 නාලිකාවේ විකාශය වූ පාස්කු  ඉරිදා සිදුවීම  සම්බන්ධ වීඩියෝ එකය. සමහරුන් සිටින්නේ ‘‘පාස්කු ඉරිදා ප්‍රහාරයේ නියම තොරතුරු සොයා ගත්තා’’ වැනි සතුටකින්ය. රටින් පැන ගොස් වෙන රටක පුරවැසිකම ලබා ගැනීමේ අරමුණින් මීට පෙර බොහෝ අය සිදු කළා වැනි පාපෝච්චාරණයක් මෙතැන තිබෙන බව තවත් සමහරුන්ගේ අදහසය. මේ පාපෝච්චාරණයේ ඇත්ත-නැත්ත ඉදිරියේදී රටට ඉදිරිපත් විය යුතුය. ඒ පිළිබඳව  දීර්ඝව සාකච්ඡා කිරීමට මා අදහස් කරන්නේ නැත.

මෙවර කිවිදා දැක්මෙන් මා බලාපොරොත්තු වන්නේ යම් ආකාරයක සංකල්පීය රාමුවක් පිළිබඳව සාකච්ඡා කරන්නටය. ඒ කියන්නේ රටේ අනාගත පාලනයක් ගොඩ නගන කවර පාක්ෂයකට වුවත් වැදගත්   වන දේශපාලන, ආර්ථිකයේ මූලික කාරණා කීපයක් පිළිබඳව කතා කරන්නටය.

මෙරට සමාජයම  ආර්ථික වශයෙන් කඩා වැටී ඇති මේ කාලයේ බොහෝ අය සාකච්ඡා කරන මාතෘකාවක් වන්නේ ‘‘රටේ ඉදිරිය කුමන ආකාරයක් ගන්නේද’ යන කාරණයයි. ශ්‍රී ලංකාවේ කොමියුනිෂ්ට් පක්ෂය මේ ගැටලුව පිළිබඳව ඔවුන්ගේ පිළිතුරු ඇතුළත් කර පොතක් පළ කළේය. තවත් සමහර පක්ෂ මේ පිළිබඳව ඒ ඒ පක්ෂවල ස්ථාවරය සහ අනාගත වැඩ සටහන් ඉදිරිපත් කරමින් සිටින බවද පෙනෙන්නට තිබේ.

මීළඟ ආණ්ඩුව භාර ගැනීමට හෝ මීළඟ ජනාධිපතිවරයා වීමට හෝ අපේක්ෂා කරන කවර පාර්ශවයක් හෝ පුද්ගලයකු විසින් රට හමුවේ තැබිය යුතු වැදගත්ම දේ වන්නේ ‘රටේ ඉදිරි මග ගොඩ නගන්නේ කෙසේද’ යන සැලසුම බව ඉතාමත් පැහැදිලිය. 

අර්බුදයේ ගමන් මග
බොහෝ අය දන්නා පරිදි 2022 අප්‍රේල් 12  දින සිට රට තිබෙන්නේ ආර්ථික වශයෙන් බංකොලොත් තත්ත්වයකය. රට තුළ ආර්ථික කඩා වැටීමක් සිදුවීමත්, එහිම දිගුවක් ලෙසින් ණය ගෙවීමට නොහැකිවීමත් නිසා රට වැටී තිබෙන්නේ ඉතාමත් අනතුරුදායක තැනකටය. රට මේ තත්ත්වයට පත් වූයේ  කුමන හේතු නිසාදැයි දීර්ඝව කතා කළ යුතු කාරණාවක්ය. එහෙත් ඉතාමත් කෙටියෙන්  පැවසුවොත් මේ කඩා වැටීමට එක් ප්‍රධානතම හේතුවක් වන්නේ රටේ දේශපාලන ආර්ථිකමය ප්‍රතිපත්ති නිර්මාණය සහ සැළසුම්කරණය පිළිබඳව 1977 පසු කාලයේ සිදුවූ බරපතළ වැරදිසහගත ක්‍රියාය.

1977 පත්වූ ආණ්ඩුව ප්‍රකාශ කළේ රටේ ආර්ථිකය නිර්බාධකරණය හෙවත් විවෘත කරන්නේ අපනයනය මත පදනම් වූ ආර්ථිකයක් හදන්නට කියාය. එහෙත් 2022 වන විට සිදුවී තිබෙන්නේ බරපතළ ආකාරයෙන් ආනයනය  මත පදනම් වූ රටක් නිර්මාණය වීමය. ආර්ථිකය විවෘත කළේ මෙරටින්  පිටරටට යැවෙන සේවා සහ නිෂ්පාදන  වැඩි කරන්නට කියාය. එහෙත් අන්තිමට  සිදු වුණේ  විදේශවලින් ආනයනය කරන භාණ්ඩ හා සේවා මත පදනම් වූ රටක් බවට පත්වීමය.

රට බංකොලොත් වූවා යැයි කියන්නේ මේ ආනයන වියදම  සම්පූර්ණ කරගන්නට ණයක් ගන්නටවත් නොහැකි තත්ත්වයකට රට පත්වීමය. අපනයන ආදායම වර්ධනය කර ගැනීමට ප්‍රතිපත්ති හා සැළසුම් හදන්නට අසමත්වීම නිසා විදේශ මුල්‍ය ශක්තිය පවත්වා ගෙන ගියේ විදේශ ණය ලබාගැනීමෙන්ය. දීර්ග කාලීන ගෙවීම් පදනම මත සහන පොලියකට ලබාගත් ණය  සීමාව නිමාවූ විට වැඩි පොලියට අඩු කාලයකින් ගෙවන ණය විදේශීය මුදල් වෙළඳපොළෙන්  ලබාගැනීමට පටන් ගත්තේය. 2008 සිට ගත් ISB ණය කියන්නේ ඒවාටය.

මේ තත්ත්වය තුළ 2022 වනවිට රට මුහුණ දුන්නේ ණය වාරික ගෙවීමටත් ආනයනය පවත්වාගෙන  යාමටත් අවශ්‍ය විදේශ මුදල් නැති බරපතළ අර්බුදයකටය. අනෙක් අතින් දේශීය වශයෙන් රටේ මුල්‍යකරණය පවත්වා  ගෙන ගියේ‘‘ වර්ධනය මත හෙවත් Growth base’’ ආකෘතියකින් නොවේ.

මේ තත්ත්වය තුළ මේ වනවිට රටේ ආර්ථිකයේ ප්‍රධාන ගැටලු තුනක් එකවර ජනතාවගේ හිසට කඩා වැටී ඇති බව ඉතාමත් පැහැදිලිය. ඒ අර්බුද තුන වන්නේ රාජ්‍ය මුල්‍ය අර්බුදය, විදේශ විනිමය අර්බුදය සහ ණය සේවාකරණ අර්බුදයෝය.

ආර්ථිකයේ මේ කඩා වැටීමට සාපේක්ෂව රටේ දේශපාලනය ඇතුළු අනෙකුත් ක්ෂේත්‍රවලද බරපතළ කඩා වැටීමක් ඇති වූ බව ඉතාමත් පැහැදිලිය. ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී ආකෘතියෙන් ජනතාව එළියට පැමිණීම මගින් පෙන්නුම් කරන්නේ ඒ දේශපාලන  අර්බුදයේ තරමය. මා මෙයින් කියන්නේ ජනතා පීඩනයක් තිබෙන අවස්ථාවක ජනතාව පාරට පැමිණීම වරදක් කියා නොවේ. එහෙත් රටක ප්‍රජාත්න්ත්‍රීය ආකෘතිය තුළ එම රටේ ගැටලු නිරාකරණය කර ගැනීමේ ඉඩ නිමාවීම කියන්නේ බරපතළ ආකාරයේ දේශපාලන කඩා වැටීමක් බව මගේ අදහසය. මේ අනුව පෙනී යන්නේ අර්බුදයේ ගමන් මග රට රැගෙන ගොස්  ඇත්තේ බංකොලොත් වූ ආර්ථිකයක් සහ කඩා වැටුණු ප්‍රජාතන්ත්‍රීය පාලනයක් සහිත තැනකටය.

මෙම අර්බුදයෙන් රට බේරාගත හැකි ආකෘතියක් ගොඩනගා ගැනීම අප හමුවේ ඇති ප්‍රධානතම අභියෝගය බව ඉතාමත් පැහැදිලිය. මේ සඳහා මා යෝජනා කරන අදහස් කීපයක් මෙහිදී  සංක්ෂිප්තව සටහන් කළ හැකිය.

ආර්ථික
අපේ ආර්ථිකයේ පෙන්නුම් කරන එක් ප්‍රධානතම ගැටලුවක් තිබෙන්නේ විවෘත ආර්ථික මොඩලය අප විසින් තේරුම් ගෙන ඇති ආකාරය තුළය. ‘‘අපනයනය හා ආනයනය නිදහස් කිරීම හරහා විවෘත ආර්ථිකයක් පවත්වාගෙන  යාම’’ යන සරළ කියවා ගැනීමෙන් එපිටට නොගිය විවෘත ආර්ථිකයක් පවත්වා ගෙන යාමෙන් සිදුවිය හැකි දුර්විපාක සියල්ලම පාහේ අපට සිදු වුණේ ඒ නිසාය.

අපනයනය සඳහා නව ඉසව් නිර්මාණය නොකර සහ ඒ සඳහා නව දැනුම නිර්මාණය නොකර හුදු තරගකාරී අපනයන ආර්ථිකයක් ගොඩ නැගීමට හැකියාවක් නැත. අනෙක් පසින් ආනයනයේ සියලු දොරගුලු විවෘත කිරීම තුළ සිදුවන්නේ සියලු නිෂ්පාදන කිසිදු වගවිභාගයකින් තොරව රට තුළට ඇතුළුවීමෙන් දේශීය ආර්ථික ක්‍රියාදාමය සම්පූර්ණයෙන්ම කඩා වැටීමය.

චීනය, ඉන්දියාව සහ වියට්නාමය යන රටවල් තම විවෘත ආර්ථික මොඩලයට ගියේ අපෙන් පසුවය. එහෙත් එම රටවල් තුන් ආකාරයකින් මේ තත්ත්වය කළමනාකරණය කර ගත්තෝය. ඉන්දියාව විවෘත ආර්ථිකයට ගියේ සියලුම ක්ෂේත්‍රවල ආනයන විවෘත කරමින් නොවේ.

චීනය විවෘත ආර්ථිකයට ගියේ සියලු ක්ෂේත්‍රවල ආනයන විවෘත කරමින් නොවේ. මේ රටවල් දෙක විශාල වෙළඳපොළවල් තිබෙන රටවල් නිසා එසේ සමහර ක්ෂේත්‍රවල ආනයන පාලනය කර ගැනීමෙන් ගැටලුවක් ඇති නොවන නමුත් ලංකාව වැනි කුඩා වෙළඳපොළක් තිබෙන රටක එසේ කළ නොහැකි බව සමහරුන්ගේ අදහසය. එහෙත් මෙරට අභ්‍යන්තරික ආර්ථික අවස්ථා හැකිලෙන පරිදි ආනයනය විවෘත කිරීම වනාහි දෙපැත්තකින් රටේ ආර්ථිකය බිඳ දැමීමක් බව මේ සමහරුන් දකින්නේ නැත.
2015 – 19 කාලයේ ඕස්ට්‍රේලියාවෙන් තණකොළ පවා මෙරටට ආනයනය කළ බව සමහරුන් දන්නේ නැත.

ආර්ථිකයේ අපනයන වපසරිය නිසි පරිදි කළමනාකරණය හා සැලසුම්කරණය නොවීම මෙහි ඇති තවත් බරපතළ කාරණයකි. යටත් විජිත යුගයේ අපනයන උපක්‍රම මත යැපීම හේතුවෙන් සහ නව වෙළඳපොළවල් නොසෙවීම හේතුවෙන් අපනයනය එක තැන පල්වෙන දෙයක් බවට පත්වී ඇත. රජයේ මූල්‍ය කළමනාකරණයද ආර්ථික ක්ෂේත්‍රයේ බරපතළ ලෙසින් අපගමනය වී ඇති ක්ෂේත්‍රයකි. රාජ්‍ය සේවය යනු රටක ශක්තියක් මිස බාධාවක් නොවිය යුතු එකකි. එහෙත් මෙරට සැලසුමක් නැති රාජ්‍ය සේවය සහ කාර්යක්ෂම නොවන පාලනය ආර්ථිකයේ විශාලම නාස්තිය බවට පත්වීම කනගාටුදායකය.

ඒ නිසා ආර්ථික ක්ෂේත්‍රයේ, (1) විනිමය කළමනාකරණය සහ සංචිත වර්ධනය, (2) රාජ්‍ය මූල්‍ය අංශයේ සැලසුම්කරණය, (3) අපනයන හා සේවා අංශ විවිධාංගකරණය (3) සැලසුම්සහගත ආනයන යාන්ත්‍රණය (4) ආර්ථික අවස්ථා වර්ධනය සහ ධන උත්පාදන අවස්ථා, සාධාරණ, ලෙස බෙදීයාම වැනි අංශ ගණනාවක නව ප්‍රතිපත්ති හා සැලසුම්කරණයක් නිර්මාණය කරගැනීම රටේ අංක එකේ අවශ්‍යතාව බවට පත්වී ඇත.

විදේශ ප්‍රතිපත්ති
මෙහිදී අවධානය යොමුකළ යුතු අනෙක් වැදගත් ක්ෂේත්‍රය වන්නේ විදේශ  ප්‍රතිපත්තියයි. අපේ රටේ විදේශ ප්‍රතිපත්තිය වෙනදාටත් වඩා බරපතළ ලෙසින් වැදගත් වන්නේ චීනයේ හා ඉන්දියාවේ ආර්ථිකමය වර්ධනයට සම්බන්ධව සිතීමේදීය.

කලාපීය වශයෙන් ඇතිවෙමින් තිබෙන බල ආතතිය ඍජුවම වැටෙන ප්‍රදේශයක් වන්නේ ශ්‍රී ලංකාවය. යුරෝ - ඒසියා අර්බුදය තුළ රුසියාවට එරෙහි බලවේගවල ගොදුරක් බවට යුක්රේනය පත් වූ අයුරු අපේ අවධානයට ගැනීම ඉතාම වැදගත්ය. දකුණු ආසියාවේ යුක්රේනය බවට අප පත්වීමට ඉඩ නොදිය යුතුය. ශක්තිමත් විදේශ ප්‍රතිපත්තියක් අවශ්‍ය වන්නේ මේ හේතුව නිසාය. මේ දිනවල ආණ්ඩුව කරගෙන යන ඉන්දියානුකරණ ව්‍යාපෘතියෙන් පෙනී යන්නේ මේ අනතුර ගැන හරි අවබෝධයක් වත්මන් පාලනයට නොමැති බවය.

දේශපාලන ප්‍රතිසංස්කරණ
රටේ ඉදිරිය රැඳී තිබෙන්නේ ආර්ථික තලයේ සිදුකරන වෙනස්කම් තුළ පමණක් නොවේ. දේශපාලන ක්ෂේත්‍රයේ අපේ රට තිබෙන්නේ බරපතළ නොගැළපීම් සහ ගැටලුකාරීත්ව රාශියක් හමුවේය. රටට අවශ්‍ය ආණ්ඩු ක්‍රමය කුමක් විය යුතු ද යන ප්‍රශ්නයට හරියට පිළිතුරක් දීමට තවමත් අපට හැකි වී නැත. පත්වෙන හැම ආණ්ඩුවක්ම අලුත් ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවක් හදන්න පොරොන්දු දෙන්නේ ඒ නිසාය.

මේ සම්බන්ධ දීර්ඝ සාකච්ඡාවක් මෙය සිදුකළ නොහැකිය. එහෙත් අපේ රටේ ඉදිරි දේශපාලන න්‍යාය පත්‍රයක තිබිය යුතු අත්‍යාවශ්‍ය ප්‍රතිසංස්කරණ වන්නේ (1) රාජ්‍ය සේවයේ තීරණාත්මක වෙනස්කම්, (2) අධ්‍යාපනය, සෞඛ්‍ය සහ ගමනාගමන ක්ෂේත්‍ර, තුන රජයේ පංගුකාරීත්වය සහිතව වර්ධනය කිරීම්, (3) ව්‍යවස්ථාමය මැදිහත්වීමක් හරහා 13 සංශෝධනය, ඡන්ද ක්‍රමය. ජනාධිපති ක්‍රමය වැනි අංශ පිළිබඳ අවධානය යොමු කරමින් ව්‍යුහාත්මක වෙනසකට භාජන කිරීම වැනි දෑය.

සංවර්ධන මොඩලය
මේ සියල්ල සමග එකට ගමන් කරනා සංකල්පීය පොදු ගුණාකාරයක් ගොඩනගා ගැනීමත් ඉතාමත් අවශ්‍යය. මතවාදී තලයේ එකගතාවක් නැති සංවර්ධන උපාය මාර්ග රටේ පැළවෙන්නේ නැත. විවෘත ආර්ථිකය තවමත් රටේ ප්‍රශ්න කෙරෙන්නේ මේ හේතුව නිසාය.

ඒ නිසා අනාගත සංවර්ධනයක තිබිය යුතු වැදගත්ම එකඟතාවක් වන්නේ දෙමුහුන් පදනමක නොමැති ස්ථීර සංවර්ධන මොඩලයක් නිර්මාණය කරගැනීමය.

මේ සඳහා මගේ යෝජනාව වන්නේ ප්‍රජාතන්ත්‍රීය සහභාගිත්ව ව්‍යවසායකත්ව රාජ්‍යයක් (Inclusive Democratic Entreprencurial state) ගොඩ නැගීමය.


මහාචාර්ය චරිත හේරත්



අදහස් (2)

සපිරි සංවර්ධන මොඩලයක් අවශ්‍ය ඇයි?

sam Friday, 08 September 2023 05:44 PM

සපිරි සංවර්ධන මොඩලයක් පිළිබඳව කතා කිරීමට පෙර ලංකාවේ දුෂිත දේශපාලනය වෙනස් කර පවුල් පාලනයෙන් තොරව අලුත් පිරිසකට ලංකාවේ දේශපාලනය/ පරිපාලනය බාරදිය යුතු බව කියා සිටින්නේ වර්තමාන ජනාධිපති වරයා හැර වෙනත් කුමන දේශපාලන නායකයාද? ඔවුන්ගේ පවුලවල කිසිඳු සාමාජිකයකු මේ පිළිබඳව ප්‍රකාශ කර නැත. මේ වනවිට දේශපාලනයෙන් ඉවත්ව වසර ගණනාවක් වුවත් ඔවුන් තවදුරටත් දේශපාලනයේ නිරත වේ. ලෝකයේ කිසිඳු රටක දේශපාලනයෙන් විශ්‍රාම ගිය දේශපාලකයින් හෝ දේශපාලන නායකයන් නායිකාවන් නැවත දේශපාලනය හෝ දේශපාලන සාකච්ඡා සඳහා පැමිණෙන්නේ නැත. අපි අරක කළා, මේක කළා කියමින් මාධ්‍ය සාකච්ඡා පවත්වන්නේ නැත. ඔවුන් කළ දේවල් පිළිබඳව කතාකළ යුතුවන්නේ රටේ පුරවැසියන් මිස ඔවුන් කළ දේ ඔවුන් විසින්ම කියවීම නොවේ. වෙනත් රටවල අලුත් පිරිසට අවස්ථාව ලබාදී ඔවුන් නිහඬව ඔවුන්ගේ පුද්ගලික ජීවිතය ගතකරයි. දෙවනුව නායකයින් වටා සිටින අවස්ථාවාදී දේශපාලකයින්ද පක්ෂ මාරුකරමින් විවිධ අදහස් පළකරමින් විවිධ කණ්ඩායම් ගොඩනගමින් රටේ පුරවැසියන් මුලා කිරීමද කණගාටුවට කරුණකි.. අප දන්නා කාලයේ ලංකාවේ දේශපාලනයෙන් විශ්‍රාම ගොස් නැවත දේශපාලනය පිළිබඳව ප්‍රසිද්ධියේ කතා නොකළ එකම නායකයා ජේ ආර් පමණි.

:       1       1

සල්ලි Friday, 15 September 2023 07:30 AM

ඔය ලොකුලොකු මොඩ්ල් ඕන නෑ... දේශපාලන මාධ්‍ය මාෆියාව නැති දාට රට ගොඩ.

:       0       0

ඔබේ අදහස් එවන්න

විශේෂාංග

කෑලි කැඩුණු උතුරේ දේශපාලනය
2024 සැප්තැම්බර් මස 11 1142 1

රටේ අන් පෙදෙස්වල දේශපාලනය සේම උතුරේ දේශපාලනය ද දෙකඩ වී තිබේ. උතුරේ ප්‍රධාන දේශපාලන පක්ෂය වන දෙමළ ජාතික සන්ධානය දෙකඩ වූයේ පළමුව එහි සෙසු පක්ෂ ප්‍රධාන පක


රනිල්ගේ සම්පූර්ණ ප්‍රතිපත්ති ප්‍රකාශය මෙන්න
2024 සැප්තැම්බර් මස 03 535 0

ජීවන වියදම සහ ජීවන බර අඩු කිරීමට නම් කළ යුත්තේ රට පල්ලම් බැසීමේ වේගයට තිරිංග තමා රට දියුණු වීමේ වේගය වැඩි කිරීම බව ජනාධිපති රනිල් වික්‍රමසිංහ මහතා’’ පු


අපෙක්ෂකයන්ගේ කැරට් කතා
2024 අගෝස්තු මස 30 1030 5

ජනාධිපතිවරණ තරගය, මැතිවරණ කොමිසම නිල වශයෙන් ප්‍රකාශ කිරීමට මාස කිහිපයකට පෙර සිටම අඩු වැඩි වශයෙන් ආරම්භ වූ අතර, සියලුම අපේක්ෂකයන්ගෙන් සුරංගනා කතා දැන්


මාලිමාව රට හදන්නේ මෙහෙමයි
2024 අගෝස්තු මස 28 1719 6

ජාතික ජන බලවේගය සිය ජනාධිපතිවරණ ප්‍රතිපත්ති ප්‍රකාශය පෙරේදා (26) එළිදැක්වීමට පියවර ගත්තේය. එය නම් කර ඇත්තේ, “පොහොසත් රටක් ලස්සන ජීවිතයක්”‍ යනුවෙනි.


ඉන්දියාව සහ චීනය දිනවන ලංකාවේ ඡන්ද
2024 අගෝස්තු මස 27 1285 0

ජනාධිපතිවරණයක දී මුලින්ම විදේශයක මුද්‍රණය කරන ලද පෝස්ටර් කලඑළි බැස්සේ රණසිංහ ප්‍රේමදාස ජනාධිපතිවරයා ජනපති සටන මෙහෙයවනවාත් සමගය. රණසිංහ ප්‍රේමදාස අ


පිටරටින් මට මුදල් එන්නෑ: අපි IMF ඉස්සරහට ගෙන යනවා
2024 අගෝස්තු මස 09 3485 7

ජාතික ජන බලවේගයේ නායකයා වන අනුර කුමාර දිසානායක සැප්තැම්බරයේ පැවැත්වෙන ජනපතිවරණයට ඉදිරිපත්වන අපේක්ෂකයෙකි. තමා ජනපතිවරණය ජයග්‍රහණය කළහොත් කිසිවෙකුග


වැඩි දෙනා කියවූ පුවත්

ප්‍රභූන් පිරිසක් රටින් පිටව යති
2024 සැප්තැම්බර් මස 22 37825 21


අලුත් ජනපති හමුවන්න අමුත්තෙක්
2024 සැප්තැම්බර් මස 22 24931 12



මේවාටත් කැමතිවනු ඇති

​​ ජනපතිවරණ උණුසුම අතරේ Munchee Kome වෙතින් ප්‍රතිඵල අනුමාන කර තෑගි දිනා ගැනීමේ අවස්ථාවක් 2024 සැප්තැම්බර් මස 21 228 0
​​ ජනපතිවරණ උණුසුම අතරේ Munchee Kome වෙතින් ප්‍රතිඵල අනුමාන කර තෑගි දිනා ගැනීමේ අවස්ථාවක්

ජනාධිපතිවරණයේ ඡන්ද විමසීම අවසන් වී ඇති මේ මොහොතේ, මුළු රටක් ම බලාපොරොත්තු පෙරදැරිව බලා සිටිනේ ඉදිරි පස් වසර සඳහා සඳහා ශ්‍රී ලංකාවේ ජනපති වන්නේ කවුරුන්

ශ්‍රී ලංකාව පුනර්ජනනීය බලශක්තියෙන් තිරසර අනාගතයක් කරා රැගෙන යන්නට සූර්ය හා සුළං බලය යොදා ගැනීමේ යෝජනාවක් 2024 සැප්තැම්බර් මස 19 742 1
ශ්‍රී ලංකාව පුනර්ජනනීය බලශක්තියෙන් තිරසර අනාගතයක් කරා රැගෙන යන්නට සූර්ය හා සුළං බලය යොදා ගැනීමේ යෝජනාවක්

ශ්‍රී ලංකාව මේ මොහොතේ සිටින්නේ ඉතාමත් තීරණාත්මක සන්ධිස්ථානයක යි. පවතින ගෝලීය දේශගුණික අභියෝග සහ බලශක්ති සුරක්ෂිතතාව පිළිබඳ කවර ගැටලු පැවතිය ද ෆොසිල

ගැලපෙනම කෙනාට මනාපය දෙන්න අත්වැලක් වෙරිටේ රිසර්ච් වෙතින් ගෝලීය වශයෙනුත් සුවිශේෂී වන වෑයමක් 2024 සැප්තැම්බර් මස 18 266 0
ගැලපෙනම කෙනාට මනාපය දෙන්න අත්වැලක් වෙරිටේ රිසර්ච් වෙතින් ගෝලීය වශයෙනුත් සුවිශේෂී වන වෑයමක්

ශ්‍රී ලංකාවේ ප්‍රථම වරට, ප්‍රධාන ජනාධිපති අපේක්ෂකයින් තිදෙනාගේ ප්‍රතිපත්ති ප්‍රකාශන පොරොන්දු පහසුවෙන් සංසන්දනය කිරීමට සහ ඇගයීමට, ඉංග්‍රීසි, සිංහල ස

Our Group Site