IMG-LOGO

2025 අප්‍රේල් මස 18 වන සිකුරාදා


නැවේ ගින්න උගන්වන පාඩම

අපේ රටට මහත් ව්‍යසනයක් විය හැකිව තිබූ ‘‘නිව් ඩයමන්ඩ්’’ බොර තෙල් ප්‍රවාහන නෞකාවේ ගින්න සම්පූර්ණයෙන් පාලනය කර ඇති බව ප්‍රකාශයට පත්වීම මහත් සැනසිල්ලකට හේතුවකි. ශ්‍රී ලංකාවට නැගෙනහිරින් පිහිටි මහ මුහුදේදී ගිනිගෙන දැවෙමින් තිබූ නැව පසුගිය දින කිහිපය තුළ රටේ ප්‍රධාන ‘‘කටගැස්ම’’ බවට පත්ව තිබිණි. මේ ‘‘කටගැස්ම’’ යහමින් තලු‍මැරුව ද නැවේ ගින්න තෙල්වලට ඇවිළී මහත් ගිනි විජ්ජුම්බරයක් වනු ඇතැයි යන තැතිගැන්ම ද රටේ සියලු‍දෙනා තුළම තිබුණද ගින්න පාලනය කිරීම පිළිබඳ ආරංචිය සියලු‍දෙනාටම සැනසුමක් ළඟාකර දුන්නේය. එහෙත් හදිසියේම යළිත් නැවේ ගින්නක් හටගත් බවත් එය නිවා දැමීමට කටයුතු කරන බවත් පසුගිය අඟහරුවාදා (07) වනවිට වාර්තා වී තිබිණි.

නැවක ගින්නක් ඇතිවීම වෙනත් ගිනිවලට වඩා මහත් භයානකය. අදාළ නැව බොරතෙල් ප්‍රවාහනය කෙරෙන නැවක් නම් එවැනි ගින්නක් අති භයානකය. හේතුව ගිනි රස්නෙට තෙල් බැරල් ගිනිගෙන නැව පුපුරා ගියහොත් සිදුවිය හැකි හානිය ගණනය කළ නොහැකි තරම් වන බැවිනි. එම හානිය ඇතිවන්නේ තෙල් විනාශවීම හෝ නැව විනාශ වීම නිසා හෝ පමණක් නොවේ. එම හානි දෙකටම ජාත්‍යන්තර නැව් රක්ෂණයෙන් වන්දි ලබාගත හැකිය. එහෙත් නැවෙන් මුහුදට කාන්දු වන තෙල්  ඇතිකරන බරපතළ පරිසර හානියට වගකියන කෙනෙකු නැත. මුහුදු ජලය මත විසිරෙන තෙල්වලට ගින්න පැතිරීමෙන් සහ තෙල් තට්ටු පිටින් මුහුදේ පාවීම නිසා නාවික සැතපුම් විශාල ප්‍රමාණයක මුහුදේ ජෛව පද්ධතියට සිදුවන හානියේ අහිතකර බලපෑම් වලින් නිසැකවම පීඩා විඳීමට සිදුවන්නේ මෙරට ජනතාවටය. ඒවාට වන්දි ලබා ගැනීම පහසු නැත. මේ සියලු‍ කරුණු සලකා බැලීමේදී ‘‘නිව් ඩයමන්ඩ්‘‘ නෞකාවේ ගින්න නිවා ගැනීමට හැකිවීම විශාල ජයග්‍රහණයකි. එම අපහසු, දුෂ්කර අභියෝගය ජයගත් සියලු‍ නිලධාරීන්ට රටේම ගෞරවය හිමිවිය යුතුය.

ජනාධිපති ගෝඨාභය රාජපක්ෂ මහතා සහ අග්‍රාමාත්‍ය මහින්ද රාජපක්ෂ මහතා ට්විටර් පණිවුඩ නිකුත් කරමින් එම නිලධාරීන්ට ස්තූතිය පුදකරන බව ප්‍රකාශ කර තිබිණි. සිය ජීවිත අවදානම පවා නොතකමින් නෞකාවේ ගින්න පාලනය කළ ශ්‍රී ලංකා ගුවන් හමුදාවේ ද, නාවික හමුදාවේ ද, ශ්‍රී ලංකා වරාය අධිකාරියේ හා ඉන්දීය ආරක්ෂක අංශවල ද නිලධාරීන්ට සිය හදපිරි ස්තූතිය පිරිනමන බව එම පණිවුඩවල සඳහන්ය. ‘‘සමුද්‍රීය ජෛව සම්පත ආරක්ෂා කර ගැනීමෙහි ලා ඔබගේ මෙහෙවර මම බෙහෙවින් අගය කරමි’’ යනුවෙන් ජනාධිපතිවරයාගේ ට්විටර් පණිවුඩයේ සඳහන්ව තිබිණි. රාජ්‍ය නායකයන්ගේ එවැනි ස්තූති පුදකිරීම් එකී භාරදූර කාර්යයට සිය සක්‍රීය දායකත්වය සැපයූ සියලු‍ නිලධාරීන්ට මහත් ශක්තියක් සහ ධෛර්යයක් වන බව සඳහන් කරනු කැමැත්තෙමු.

එසේ වුවද ගින්න නිවීමට හවුල් වූ නිලධාරීන්ගේ උත්සාහය අපතේ ගොස් නැවේ තෙල් ගිනිගත්තා නම් අපගේ රට වටා පිහිටි මුහුදු තීරයේ වැඩි කොටසක ජෛව සම්පතට සිදුවන්නේ කිව නොහැකි හානියකි. එවැනි අවස්ථාවක සිදුවන හානියට වගකිවයුතු පාර්ශ්වය සොයා ගැනීම පවා මහත් දුෂ්කර කටයුත්තකි. ඒ බව පෙන්නුම් කළ එක් අවස්ථාවක් වූයේ මීට වසර 10කට පෙර මෙක්සිකෝ බොක්කේ ගැඹුරු මුහුදේ දී බ්‍රිතාන්‍ය පෙට්රෝලියම් ආයතනයේ තෙල් ළිඳක කාන්දුවක් හේතුවෙන් සිදුවූ පරිසර හානියයි. එයට ගෙවන ලද වන්දිය අදටත් කිසිවෙක් හරිහැටි නොදනිති. එහෙත් සිදුවූ සමුද්‍ර පරිසර විනාශය අතිමහත් විය. අදටත් එහි උපත ලබන කකුළුවන් පවා ආබාධිත බව සොයා ගෙන තිබේ. ශ්‍රී ලංකාව එම තත්ත්වයෙන් ගැලවීම මහත් වාසනාවකි.

කෙසේ වුවද නෞකා ගිනි ගැනීම් ඇතුළු බරපතළ සමුද්‍රීය ව්‍යසනවලට මුහුණ දීම සඳහා ශ්‍රී ලංකාව පූර්ව සූදානමක නොසිටීම පිළිබඳ බරපතළ අනතුරු ඇඟවීමක් මේ සිද්ධිය සමඟ මතුව තිබේ. එම අඳුරු වලාවේ රිදී රේඛාව වූයේ අපගේ වීරෝදාර හමුදාව බව ද අවිවාදිතය.

 කිසිදු සූදානමක නොසිටියත් අවස්ථානුකූලව කටයුතු කරමින් එම ගින්න මැඬපැවැත්වීමට මෙන්ම මෙරට වෙරළ තීරය දෙසට තල්ලු‍ වෙමින් තිබූ නැව නාවික සැතපුම් 40ක් දුර ගැඹුරු මුහුද දක්වා රැගෙන යාමටත් සිදුකළ මෙහෙයුමට ද ඔවුන් ලබාදුන් දායකත්වය ඉතිහාසගතය. මෙහිදී ශ්‍රී ලංකා රජයේ ඉල්ලීමට ප්‍රතිචාර දක්වමින් උදව්වට පැමිණි ඉන්දීය නාවික හමුදාවටද හම්බන්තොට නැංගුරම් ලා තිබූ රුසියානු නැව් දෙකේ කාර්ය මණ්ඩලයට ද ගෞරවය හිමිවිය යුතුය. එහෙත් ඉදිරියේ දී මෙවැනි ව්‍යසනයක් හමුවේ ප්‍රතිචාර දැක්වීමට විධිමත් වැඩපිළිවෙළක් සැකසීමට රජය ප්‍රමුඛත්වය දිය යුතු බවට ද ඒ සමඟ පෙන්වා දීමට කැමැත්තෙමු.

අප එසේ කියන්නේ 2017 වසරේදී අපගේ මුහුදු තීරයේ දී අනතුරට පත් කන්ටේනර් නෞකාවක් වූ එම්.එස්.සී. ඩැනියෙලා නෞකාව ගින්නෙන් අනතුරට ලක් වූ අවස්ථාවේ ද ඉන්දීය නාවික හමුදාවේ සහාය ලබා ගැනීමට සිදුවූ බව සිහිපත් කරවමිනි. එම අනතුර සිදුවූ අවස්ථාවේදී ද නැව් ආපදාවලට මුහුණ දීමට හැකි ආරක්ෂණ පද්ධතියක අවශ්‍යතාව පෙන්වා දුන්නත් මේ වන විටද එවැන්නකට අතගසා නැති බව පෙනේ. ශ්‍රී ලංකාව අවට සමුද්‍රීය ආර්ථික කලාපය හරහා වසරකට ටොන් මිලියන 55කට වඩා තෙල් ප්‍රවාහනය කෙරෙන බව ද සඳහන්ය. එවැනි තත්ත්වයක් පවතිද්දීත් අපේ රට අවට මුහුදේ ගින්නක් පත්තු වූ විට එය නිවා දැමීමට සුදුසු යාන්ත්‍රණයක් තවම සකසා නැතිවීම කනගාටුවකි.

එවැනි යාන්ත්‍රණයක අවශ්‍යතාව මේ සිද්ධියත් සමඟ වත්මන් රජය හොඳින්ම තේරුම්ගෙන ඇතැයි අපගේ විශ්වාසය වෙයි. එයට ප්‍රමුඛත්වය ලබා දී ඒ සඳහා ප්‍රවේශය ගැනීමට හෝ කටයුතු කිරීම අවශ්‍යය. එසේ සිදු නොකර ‘‘ඩයමන්ඩ්’’ නැවේ ගින්න ඇතිවීම හෝ ඒ සඳහා කටයුතු කිරීමට යාන්ත්‍රණයක් නොතිබීම හෝ පිළිබඳ සෙවීමට කමිටු පත් කිරීමෙන් නම් කිසිදු පලක් නැත.

(***)



අදහස් (11)

නැවේ ගින්න උගන්වන පාඩම

කෝලිත Wednesday, 09 September 2020 07:18 AM

ලංකාව තුළ අනේකවිධ ගැටලු විසඳා ගැනීමට තිබේ. එසේ තිබියදී මහමුහුදේ නැව් ගිනිගතහොත් ක්‍රියාකිරීම සඳහා අවශ්‍ය යාත්‍රා මිලදී ගැනීම සඳහා ඩොලර් මිලියන 500 ඊළඟ අයවැයෙන් ලියුම් කරුවා බලාපොරොත්තු වනවාදැයි හැඟෙයි. කයිවාරු ලිවීම පහසුයි. තාත්වික ක්‍රියාව වඩාත් අසීරුබව වටහාගත යුතුයි. මාධ්‍යවේදියන් තාත්වික විය යුතුයි.

:       1324       234

Raveendra Wednesday, 09 September 2020 07:19 AM

ඉතාමත්ම වටිනා අදහස් වලින් පූර්ණ වූ ලිපියක්.. අප විශ්වාස කරනවා මෙය අදාල නිලධාරින්ගේ ඇස ගැටී අඩුවශයෙන් ඒ පිළිබඳව මූලික තීන්දු තීරණවත් කඩිනමින් ගැනීමට ක්‍රියාකරනු ඇතැයි යන්න.

:       120       898

ABCSaturday, 12 September 2020 06:00 PM

තෙල් නැව ගිනිගැනීම නිසා රටක් වශයෙන් සහ මෙම කාරණාව පිළිබඳව වගකිව යුත්තන්නේ... නොදැනුවත්බව මෙන්ම මෙවැනි සිදුවීමක් ලංකාවේ මුහුද අාශ්‍රිතව සිදුවූ ප්‍රථම අවස්ථාව වන්නට ඇතිනිසා එක පාඩමක් නොව පාඩම් බොහෝ ඉගෙනීමට මෙන්ම ඇති බවක් පෙනෙන්නට ඇත. මෙම ගින්න නිවීමට රජයට සිදුවූ පාඩුව ගණනය කොට නැවු සමාගමෙන් හෝ මේ පිළිබඳව වගකිව යුතු අදාල සමාගම් මගින් මුදල් අයකළ යුතුව ඇත. මෙම නැව රක්ෂණය කොට ඇතිනිසා එම සමාගම්වලින් මුදල් ලබා ගැනීමට ලංකාවට හැකියාවක් නොමැති නිසා තෙල් නැව ලියාපදිංචි සමාගම් සමග සාකච්ඡා මාර්ගයෙන් ප්‍රශ්නය විසඳාගත යුතුවේ. ලෝකයේ වෙනත් රටවලට අයත් මුහුදු සීමාවන් වලදී මෙවැනි සිදුවීම් සිදුවේ. මෙය අහඹු සිදුවීමක් වුවත් සිදුනොවිය යුතු දෙයකි. පළමුව කළයුත්තේ මෙම ගිනිගැනීම නැවැත්වීමට ඉන්දියාව මැදිහත්වූ නිසාත් මෙම තෙල් නැවේ ගමනාන්තය ඉන්දියාව වූ නිසාත් පළමුව ඉන්දියාව සමගත් ගන්නාවූ නිගමන අනුව දෙවනුව රටවල් දෙකම එක්ව තීරණයක් ගත යුතුව ඇත. ඉන්දියානු රජටත් මේ පිළිබඳව මේ සිදුවීමට අදාළව මේ වනවිට බොහෝ නිගමනවලට පැමිණ තිබෙන්නට පුළුවනි. ප්‍රශ්නය දුරදිග යාමට පෙර ගොඩින් බේරාගැනීමට රජය ක්‍රියා කළයුතුව ඇත..

:       0       2

නිමල් Wednesday, 09 September 2020 07:28 AM

එන්ජිම අක්‍රීයව නැවක් බොරතෙල් විශාල ප්‍රමාණයක් සමග මුහුදේ පාවීම අති භයානකයි. මුහුද රළු වුණොත් නැව පාලනයෙන් ගිලිහී යනු ඇත. එමනිසා ඔය නැව හිස්කිරීම ඉක්මණින් කළ යුතුය.

:       1       226

de silva Wednesday, 09 September 2020 07:54 AM

ඔය නැව එහි ගමනාන්තය වන ඉන්දියාවේ වරායට ඇදගෙන යන්නේ නැත්තේ මොකද?

:       0       267

විජේ Wednesday, 09 September 2020 09:39 AM

ජලය වගේම තෙල් ගලන්නෙත් පහත් තැනින් සිල්වා උන්නැහැ... ඒකයි.

:       0       83

upali Wednesday, 09 September 2020 10:51 AM

තවත් පාඩමක් ඉගෙන ගැනීමට පෙර රටේ තිබෙන සහ ඉදිවෙමින් පවතින අහස උසට යන ගොඩනැගිලිවල හදිසියේ ගින්නක් ඇතිවුණොත් ගන්න ක්‍රියාමාර්ගය කුමක්ද? නවීන පුහුණු අය සිටිනවද? නවීන උපකරණ තිබෙනවද?

:       0       55

චමින්ද ජයනාත් ජයසූරිය Wednesday, 09 September 2020 11:16 AM

ඉතාමත් අගනා සටහනක්... මේ සිදුවීමෙනුත් අපට මොනවට කියාපෑවේ ඒ කරුණමය. මේ බිම වගේම අපට අයිතිව තිබෙන සාගර කලාපය රැකගැනීමද අප සතු යුතුකමක්... එම ගමන් මාර්ගයෙහි සක්‍රීයට පවතින නාවික කටයුතුවලට අවශ්‍ය රැකවරණය දීමද අප සතු යුතුකමක් නොව වගකීමක්ය. බොහෝ අය මෙම කාරණය හරිහැටි තේරුම්ගෙන ඇතිබවක් නොහැගේ. විශේෂයෙන් අප වැනි දූපත් රාජ්‍යයක නාවික සහ වෙරළාරක්ෂක හමුදාවන් ශක්තිමත් කළයුත්තේ එහෙයිනි. අපට අපගේ අනන්‍යතාවයක් ඇත. රටක් ලෙස ගරුත්වයක්ද ඇත. එසේනම් සැමවිටම මෙවන් ව්‍යවසනයකදී අසල්වැසි රටවලින් උපකාර බලාපොරොත්තු වීම නොකළ මනාය. සාගර ආර්ථිකයක් කරා අප රට පිවිසෙන්නේ නම් ඉතාමත් විශිෂ්ඨ නාවික ආරක්ෂන පද්ධතියක් දැන් හෝ අප නිර්මාණ කරගත යුතුයි. වියදම ටිකක් අධික වුවද ඉන් රටට ලැබෙන ආර්ථක වාසිය ගණනය කළ නොහැකි තරම්මයි. බොහෝ නැව් සමාගමන් ඒ තුළින් අප රට අභියසින් වැටී ඇති නාවික මාර්ග තෝරාගැනීමට උනන්දු වීම කිසිරටකට නවතාලිය හැකි කරුණක් නොවන්නේය. එ් නිසාම නවීන නැව්, නවීන ටග් යාත්‍රා සෙවිම් සහ මුදවා ගැනීමේ ගුවන් යානා වැනි දෙයින් සන්නද්ධ නාවික හමුදාවක් ගොඩනැගීම අද දවසේ අප කළයුතු ප්‍රමුඛම කර්ථව්‍යයකි.

:       0       73

RaveendraWednesday, 09 September 2020 11:38 AM

ඇත්තෙන්ම ඔබ නිවැරදිය. අප වැනි එදාවේල අපහසුවෙන් ගැටගහ ගන්නා රටකට දැරිය නොහැකි අතිවිශාල මුදලක් දැරීමට සිදුවෙයි.. නමුත් එය කළයුතු දෙයකි. එය රට වෙනුවෙන් අනාගත ආයෝජනයකි.

:       0       27

ganemulla Wednesday, 09 September 2020 11:18 AM

මෙතැනදී අපි ඉගෙනගත්ත පාඩම නම් .. වගකිව යුතු කිසිවෙක් මේ ප්‍රශ්නය විසඳීමට උත්සාහ කරනවාට වඩා.., මේ නැව මෙතන තියාගෙන ඒකට වන්දි ලබාගැනීමට සහ මුදල් ඉපැයීමට උත්සාහ කරන බව නම් හොඳින්ම පේන්න තියෙනවා.

:       1       65

WcA Friday, 11 September 2020 06:12 PM

මේකට තියෙන උත්තරය නම් ඊළඟ ගින්න එනකල් අපි ආරක්ෂිතයි. ඊට පස්සෙ ආයේ පත්තර කාරයින්ට මල් ගී වැල් ලියන්න පුලුවන් මේ වගේ...

:       0       0

ඔබේ අදහස් එවන්න

 

 
 

එසැණ පුවත්

මාස හතරට සංචාරකයන් ලක්ෂ අටක් පනී
2025 අප්‍රේල් මස 18 1 0

පසුගිය ජනවාරි 1 වැනිදා සිට අප්‍රේල් 15 වැනිදා දක්වා කාලයේදී මෙරටට සංචාරකයන් 816,191 ක් පැමිණ ඇතැයි සංචාරක සංවර්ධන අධිකාරිය නිකුත් කළ නවතම දත්ත වාර්තාවල දැක්


ජනපති දළදා වඳී
2025 අප්‍රේල් මස 18 95 0

ජනාධිපති අනුර කුමාර දිසානායක මහතා සිරි දළදා දැක්මේ සමාරම්භක අවස්ථාවට සහභාගී වීම සඳහා මහනුවර ශ්‍රී දළදා මාලිගාවේ දළදා සමිඳුන් වැඩ සිටින සුගන්ධ මණ්ඩප


“සිරි දළදා වන්දනාව” ගැන ව්‍යාජ ආරාධනා පත්‍රයක්
2025 අප්‍රේල් මස 18 132 0

“සිරි දළදා වන්දනාව” සමාරම්භක අවස්ථාවට සහභාගී වන ලෙස ජනතාව නොමඟ යවන ව්‍යාජ ආරාධනා පත්‍රයක් ප්‍රචාරය වෙමින් පවතින බව ජනාධිපති කාර්යාලය පවසයි.


සිරි දළදා වන්දනාවට රටවල් 17ක රාජ්‍යතාන්ත්‍රිකයෝ මහනුවරට
2025 අප්‍රේල් මස 18 508 0

සිරි දළදා වන්දනාවේ සමාරම්භක අවස්ථාව සඳහා රටවල් රැසක තානාපතිවරුන් මහකොමසාරිස්වරුන් ඇතුළු රාජ්‍යතාන්ත්‍රිකයන් ද අද සහභාගි වීමට නියමිත බව ජනාධිපති ක


දළදා වන්දනාව lankadeepa.lk වෙබ් අඩවියෙන් සජීවීව
2025 අප්‍රේල් මස 18 543 0

සිරි දළදා වන්නාව සජීවීව lankadeepa.lk වෙබ් අඩවියෙන් ඔබට ද වන්දනා කිරීමට සහ නැරඹීමට අවශ්‍ය පහසුකම් සලසා දීමට අවශ්‍ය කටයුතු සංවිධානය කර ඇත.


පිල්ලෙයාන් අත්අඩංගුවට ගත්තේ පාස්කු ප්‍රහාරයට නොවේ
2025 අප්‍රේල් මස 18 1239 7

පාස්කු ප්‍රහාරයට වැරදිකරුවකු ලෙස පිල්ලෙයාන් අත්අඩංගුවට ගත්ත ආකාරයක් පෙන්වන්නට ආණ්ඩුව උත්සාහ ගනිමින් සිටින බව සමගි ජන බලවේගයේ කුරුණෑගල දිස්ත්‍රික්


මේවාටත් කැමතිවනු ඇති

ශ්‍රී ලංකාවේ ඉංජිනේරු   සහ බලශක්ති සේවා  සඳහා Hayleys Fentons  සහ Hayleys Solar  ආයතනයේ  දායකත්වය 2025 අප්‍රේල් මස 11 205 0
ශ්‍රී ලංකාවේ ඉංජිනේරු සහ බලශක්ති සේවා සඳහා Hayleys Fentons සහ Hayleys Solar ආයතනයේ දායකත්වය

හේලීස් ෆෙන්ටන්ස් ලිමිටඩ් හි කළමනාකාර අධ්‍යක්ෂක හසිත් ප්‍රේමතිලක මහතා සහ හේලීස් සෝලාහි අධ්‍යක්ෂක/ප්‍රධාන විධායක නිලධාරී රොෂේන් පෙරේරා මහතා සමඟ කතාබ

ශ‍්‍රී ලංකා ඉන්ෂුවරන්ස් ලයිෆ් 2024 වසර සඳහා රු. බිලියන 30.7 ක දැවැන්ත බදු පෙර ලාභයක් වාර්තා කරයි. 2025 අප්‍රේල් මස 10 380 0
ශ‍්‍රී ලංකා ඉන්ෂුවරන්ස් ලයිෆ් 2024 වසර සඳහා රු. බිලියන 30.7 ක දැවැන්ත බදු පෙර ලාභයක් වාර්තා කරයි.

අප්‍රේල් 01, 2025 කොළඹ දීග ශ‍්‍රී ලංකා ඉන්ෂුවරන්ස් ලයිෆ් 2024 වසර විශිෂ්ට ලෙස නිමා කළ අතර, රුපියල් බිලියන 30.7 ක බදු ගෙවීමට පෙර ලාභයක් වාර්තා කරන ලදී.

NSBM හරිත සරසවිය තම සිසුන්ට ඇමෙරිකානු සරසවියේ දොරහරියි 2025 අප්‍රේල් මස 09 1125 0
NSBM හරිත සරසවිය තම සිසුන්ට ඇමෙරිකානු සරසවියේ දොරහරියි

ඇමරිකානු තානාපතිනී ජූලි චන්ග් මැතිනිය ඉකුත් අප්‍රේල් මස හතර වැනිදා ශ්‍රී ලංකාවේ උසස් අධ්‍යාපනයේ හැරවුම් ලක්ෂයක් සනිටුහන් කළ NSBM හරිත සරසවියට පැමිණියා

Our Group Site